عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت برنت در معاملات امروز با ۶۵ سنت افزایش به ۴۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار»  به نقل از رویترز، قیمت نفت تحت تاثیر سرمایه گذاری های جدید و کاهش ارزش دلار روز جمعه افزایش یافت، اما تحلیلگران هشدار دادند که افزایش بیشتر قیمت با توجه به وجود مازاد عرضه در بازار بعید به نظر می رسد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 80 سنت، معادل بیش از 2 درصد افزایش به رقم 38 دلار و 64 سنت رسید.

    تجار گفتند، انتشار گزارش هایی در این باره که شرکت بازرگانی گانور اقدام به صدور نفت خام شیرین آمریکا کرده در رشد قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت موثر بوده است.

    قیمت نفت برنت هم امروز با 65 سنت افزایش به 40 دلار و 70 سنت رسید.

    تفاوت قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می با نفت برنت برای تحویل در ماه می از یک دلار و 23 سنت در روز سه شنبه، به 51 سنت در روز جمعه رسیده است.

    تجار گفتند، بخش عمده ای از افزایش امروز قیمت نفت ناشی از رسیدن ارزش یوان چین به بالاترین رقم در سال 2016 بوده است که به معنای افت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر جهانی است. روز پنجشنبه، با اعلام اقدامات انبساطی از سوی بانک مرکزی اروپا ارزش دلار به شدت کاهش یافته بود.

    تقاضای نفت چین تاثیر قوی ای بر بازارهای نفت دارد، زیرا دولت این کشور در حال بهره برداری از قیمت های پایین برای افزایش حجم ذخایر استراتژیک خود است و مصرف بنزین در این کشور نیز به دلیل بالا رفتن فروش خودرو در حال افزایش است.

    کاهش ارزش دلار از آن جهت به سود قیمت نفت است که نفت ارزش گذاری شده به دلار را برای کشورهایی نظیر چین ارزان تر می کند و احتمالا موجب افزایش تقاضا می شود.

    تجار گفتند، دیگر عامل تقویت قیمت ها ورود پول به بازارهای نفت بوده است.

     

    برچسب ها