عصر خودرو

همزمان با سفر رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به اصفهان انجام شد:

امضای سند تفاهم‌نامه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر

تأکید بر توسعه همکاری های تجاری دو جانبه

عصر بازار- با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، سند تفاهم‌نامه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر در شهر اصفهان امضا شد.

امضای سند تفاهم‌نامه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان توسعه تجارت، حمید زادبوم در دیدار با علی بن احمد الکواری، وزیر تجارت و صنایع قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، ضمن تأکید بر توسعه همکاری های تجاری دو جانبه، در خصوص ایجاد دفتر کارگو قطر ایرویز در پایانه صادراتی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، رفع مشکلات بانکی صادرکنندگان و همچنین لزوم حمایت دولت قطر از بخش خصوصی این کشور در برابر تهدیدهای آمریکا در تبادلات تجاری با ایران گفتگو و تبادل نظر کردند.

    لازم به ذکر است، در سند این تفاهم‌نامه در زمینه تشکیل کارگروه مشترک تجاری و همچنین تاسیس مراکز تجاری بین بخش های خصوصی ایران و قطر، استقرار وابسته بازرگانی در سفارتخانه های دو کشور در تهران و دوحه و استفاده از بندرگاه های دو کشور برای توسعه تجارت توافق شد.

    همچنین، از دیگر مفاد این سند می‌توان به توافق در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک، حمل و نقل و ترانزیت، خدمات فنی و مهندسی، فرهنگی، فناوری و کشاورزی اشاره کرد.

    گفتنی است، در این نشست از کمیسیون مشترک دو کشور، علی بن احمد الکواری، وزیر تجارت و صنایع دولت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک، محمد بن حمد الهاجری، سفیر قطر در تهران، شیخ خلیفه بن جاسم آل ثانی، رئیس اتاق بازرگانی قطر و از طرف ایرانی نیز حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، رضا اردکانیان وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و نمایندگانی از وزارتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد و دارایی و همچنین نمایندگانی از بخش خصوصی ایران و قطر در این اجلاس حضور داشتند.

    برچسب ها