عصر خودرو

معاون وزیر صمت:

کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان‌اینکه صادرکنندگان با توجه به شرایط کنونی نیاز چندانی به مُشوق‌ ندارند، گفت: امروز کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است .

کاهش ارزش پول ملی بهترین مُشوق صادرکنندگان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حمید زادبوم روز سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان افزود: وضعیت تولید و صادرات در سالجاری، روز به روز بهتر شده است .

    وی با اشاره  به 23.1 میلیارد دلار واردات و 21.5 میلیارد دلار صادرات در سالجاری اظهار داشت: این کاهش 15 درصدی نشانه بهبود وضعیت صادرات نسبت به گذشته است.

    رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ارزش صادرات کشور در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشت و در اردیبهشت به حدود 40 درصد، خرداد 30 درصد و آبان به حدود 17 درصد رسید و امیدواریم تا پایان سال نیز این مقدار ارزش منفی کمتر شود.

    وی اضافه کرد: حل و فصل مشکل گلوگاه‌های مرزی و زیرساختی در حال انجام است .

    زادبوم تاکید کرد: کارت بازرگانی هیچکدام از شرکت‌های تولیدی تا امروز تعلیق نشده و نمی‌شود و این مورد تنها بدلیل انجام ندادن تعهد ارزی در باره شرکت‌های بازرگانی اتفاق افتاده است.

    وی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه پایش تا به امروز حتی یکی از شرکت‌های تولیدی را تعلیق نکرده است و در صورتی که بطور اشتباهی یک شرکت تولیدی تعلیق شده باشد باید به سامانه جامع تجارت ارجاع داده شود.

    معاون وزیر صنعت گفت: احتمال‌اینکه اشتباهی در کارت یک شرکت بجای عنوان تولیدی، کلمه بازرگانی نوشته شده باشد، وجود دارد، با این وجود هیچ شرکت تولیدی  و حتی شرکت‌های تولیدی صفر درصدی هم تاکنون تعلیق نشده است و بعد از این هم نمی‌شود.

    به گفته وی، بر اساس مصوبه کارگروه پایش که در این زمینه ملاک محسوب می‌شود، هیچ واحد تولیدی نباید تعلیق شود.

    زادبوم تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار واحد غیرتولیدی مُتعهد که واردات خود را انجام نداده بودند، مُعلق شدند اما بر اساس بررسی مُفصلی که در جلسه روز شنبه هفته جاری برگزار شد بایستی از نظر قانونی، شرعی و عرفی کارت اینگونه واحدها را باز کنیم تا بتوانند تعهد خود را انجام دهند.

    وی با بیان‌اینکه با این کار تعهد جدیدی به تعهدات قبلی اضافه می‌شود، افزود: صادرکنندگانی که کارتشان تعلیق شده است باید متعهد شوند که واردات را در مقابل صادرات انجام دهند.

    زادبوم ادامه داد: باید برای افرادی که قصد واردات در مقابل صادرات دارند، مهلت قانونی در نظر گرفته شود تا آز آشفتگی در این زمینه جلوگیری بعمل آید.

    رییس سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: تهاتر و صادرات در مقابل واردات برای سایر صادرکنندگان است و این مورد شامل صادرکنندگان فرش دستباف نمی‌شود و این مساله در سامانه سازمان توسعه تجارت نیز تفکیک شده و مورد توجه قرار گرفته است.

    به گزارش ایرنا، جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان، امروز با حضور معاون وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران و با دستور کار ارائه گزارش احداث سایت نمایشگاه بین‌المللی و درخواست صدور پروانه بهره‌برداری، ارائه گزارش احداث نمایشگاه بین‌المللی کاشان و درخواست جواز تاسیس و تشریح عملکرد کارگو ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان و درخواست پرداخت یارانه حمل هوایی در سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

    برچسب ها