عصر خودرو

مدیرعامل سمات خبر داد:

آغاز تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)‌ از تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی پیش از سر رسید اوراق خبر داد.

آغاز تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدرضا محسنی گفت: با اینکه سر رسید این اوراق روز یکشنبه 23 اسفندماه جاری است، اما تسویه آن سه روز زودتر آغاز شد.

    مدیرعامل سمات دو کارکرد مهم اسناد خزانه اسلامی را تسویه بدهی دولت‌ها و همچنین تعیین نرخ بهره واقعی در بازار عنوان کرد و انتشار این اوراق در بازار سرمایه را از حسن توجه دولت به این بازار دانست.

    محسنی اهتمام دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی در تسویه به موقع اسناد خزانه اسلامی را نمایانگر توجه دولت به انجام تعهدات خود بر شمرد.

    اوراق اسناد خزانه اسلامی،اسناد بانامی هستند که دولت به منظور تسویه بدهی های خود اقدام به انتشار آن می‌کند، به عنوان ابزار مالی کم ریسک و بدون کوپن شناخته می‌شود و دولت در زمان انتشار، آن را ارزانتر از قیمت اسمی به خریداران می فروشد.

    نخستین اوراق اسناد خزانه اسلامی در حجم 400 هزار برگه با نماد معاملاتی " اخزا " روز هشتم مهرماه امسال از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عرضه و با قیمت 900 هزار و 500 ریال کشف قیمت شد.

    شرکت فرابورس ایران در سال 94 در 5 مرحله مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی منتشر کرد که زمان سررسید تسویه نخستین اوراق روز 23 اسفندماه جاری است که با هماهنگی های به عمل آمده، تسویه آن سه روز زودتر آغاز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها