عصر خودرو

قائم مقام وزیر نفت:

اصلاح قیمت سوخت سبب کاهش مصرف و بهبود ناوگان حمل و نقل می‌شود

عصر بازار- قائم‌مقام وزیر نفت گفت: تنها راه کاهش مصرف و بهبود ناوگان حمل‌ونقل اصلاح قیمتهاست، در برخی کشورها بیش از۷۰ درصد از قیمت سوخت را مالیات تشکیل می‌دهد درحالی‌که در ایران برای سوخت یارانه زیادی تخصیص داده می‌شود.

اصلاح قیمت سوخت سبب کاهش مصرف و بهبود ناوگان حمل و نقل می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایسنا، سید کاظم وزیری هامانه امروز (پنجشنبه، 20 اسفندماه) در گردهمایی سراسری مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ضمن اشاره به ماموریت‌های اصلی وزارت نفت گفت: تولید و تامین فرآورده های نفتی و توزیع آن در کشور از ماموریت‌های اصلی این نهاد است بر همین اساس کوشش می شود حداکثر تولید و حداقل واردات شکل گیرد.

    وی با اشاره به رشد روز افزون مصرف فرآورده های نفتی در کشور، افزود: در سالهای گذشته با هدف جلوگیری از هدر رفت سوخت، طرحی تعریف و سامانه هوشمند سوخت اجرا شد که با راه‌اندازی آن شاهد کاهش مصرف بنزین بودیم.

    قائم مقام مقام وزیر نفت بابیان این که امروز طرحی جدید اجراشده است، که طی چند ماه آینده تکمیل می‌شود، گفت: این طرح دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته که سبب صرفه جویی چهار تا هشت لیتر گازوئیل شده است و این به معنای جلوگیری از پدیده قاچاق است.

    به گفته وزیری هامانه، هدف از اجرای طرح تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش بهبود وضع ناوگان حمل‌ونقل کشور است.

    وی که در میان برنامه ریزان طرح تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش سخن می گفت، کاهش مصرف را از دیگر ماموریتهای اصلی وزارت نفت خواند و افزود: کاهش مصرف با کاهش واردات رابطه مستقیم دارد.

    وزیری هامانه درباره بهبود کیفیت فرآورده های نفتی نیز گفت: همزمان با ورود وسایل نقلیه جدید به بخش حمل‌ونقل کشور وزارت نفت نیز فرآورده های بهتری تولید و توزیع کرد.

    وی با اشاره به مسائل زیست محیطی گفت: با کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی، چالشهای محیط زیست نیز تا حدودی برطرف می شود.

    قائم‌مقام وزیر نفت گفت: تنها راه ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف و بهبود ناوگان حمل و نقل، اصلاح قیمتهاست که البته دولت و مجلس در این زمینه با تنگنهایی روبرو ستند.

    وزیری هامانه به تجربه کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: در برخی کشورهای اروپایی بیش از 70 درصد از قیمت سوخت را مالیات تشکیل می‌دهد، اما در ایران همین درصد از قیمت سوخت، یارانه است بنابراین هرگز با چنین سازوکاری مصرف بهبود نمی‌یابد زیرا سوخت یارانه‌ای به‌آسانی (از منظر قیمتی) در اختیارش قرار می‌گیرد.

    وی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‌های شکل‌گرفته است در این بخش، از همه برنامه ریزان قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد همگی قدرشناس این کوششها باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها