عصر خودرو

تعهد دولت ستودنی است

تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی آغاز شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی پیش از سر رسید اوراق خبر داد و گفت: تعهد دولت در این زمینه ستودنی است.

تسویه نخستین اسناد خزانه اسلامی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا محسنی روز پنجشنبه  گفت: با اینکه سر رسید این اوراق یکشنبه 23 اسفندماه امسال است، اما تسویه آن سه روز زودتر آغاز شد.
    وی، دو کارکرد مهم اسناد خزانه اسلامی را تسویه بدهی دولت ها و همچنین تعیین نرخ بهره واقعی در بازار عنوان کرد و انتشار این اوراق در بازار سرمایه را از حسن توجه دولت به این بازار دانست.
    محسنی، توجه دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی در تسویه به موقع اسناد خزانه اسلامی را نمایانگر توجه دولت تدبیر و امید به انجام تعهدات خود برشمرد.
    اوراق اسناد خزانه اسلامی، اسناد بانامی هستند که دولت ها باهدف تسویه بدهی های خود اقدام به انتشار آن می کنند و به عنوان ابزار مالی کم ریسک و بدون کوپن شناخته می شود و دولت ها در زمان انتشار، آن را ارزانتر از قیمت اسمی به خریداران می فروشند.
    نخستین اوراق اسناد خزانه اسلامی در حجم 400 هزار برگه با نماد معاملاتی «اخزا» هشتم مهرماه امسال از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران عرضه و با قیمت 900 هزار و 500 ریال کشف قیمت شد.
    شرکت فرابورس ایران امسال در پنج مرحله مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی منتشر کرد؛ زمان سررسید تسویه نخستین اوراق، 23 اسفندماه جاری است که با هماهنگی های به عمل آمده، تسویه آن سه روز زودتر آغاز شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها