عصر خودرو

هر اونس ۱۲۴۵ دلار

در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا طلا ارزان شد

عصر بازار- در معاملات روز پنجشنبه، طلا برای سومین روز متوالی با افت قیمت مواجه شد تا از بالاترین قیمت ۱۳ ماه اخیر خود باز هم فاصله بگیرد. این در حالی بود که به دلیل انتظارات برای وضع محرک‌های بیشتر توسط بانک مرکزی اروپا به منظور تقویت اقتصاد منطقه یورو سهام آسیایی و دلار آمریکا تقویت شدند.

در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا طلا ارزان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با توجه به اینکه انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده را کاهش داده و اعلام خرید دارایی بیشتری کند و همچنین با توجه به احتمال معرفی نرخ‌بهره‌ای همانند بانک مرکزی ژاپن به منظور تقویت تورم، یورو تحت فشار قرار گرفته است.

    هر اونس طلا در معاملات امروز با افتی 0.1 درصدی نسبت به جلسه گذشته هزار و 245 دلار و 80 سنت معامله شد تا باز هم از سطح یکهزار و 279 دلار و 60 سنتی هفته گذشته که بیشترین مقدار 13 ماه اخیر بود فاصله بگیرد.

    ویلیام وانگ، تحلیلگر گروه فلزات گرانبهای وینگ‌فونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: « همه در انتظار نشست بانک مرکزی اروپا هستند.اگر بانک مرکزی اروپا مجددا ناامیدکننده نشان دهد، همانطور که در ماه دسامبر عمل کرد، این موضوع می‌تواند باعث احیای یورو و فرستادن طلا به سطح 1280 دلاری شود.»

    تحلیلگران تکنیکال اسکوتیاموکاتا اعلام کردند: «ما به طور کلی درمورد افت قیمت طلا نگران نیستیم، به نظر ما روند صعودی طلا تا زمانی که این فلز بالای سطح 1246 دلاری باشد، دست نخورده باقی خواهد ماند. از نظر ما، طلا در همین نقطه جای خود را محکم خواهد کرد قبل از اینکه به سطح 1307 دلاری برسد، سطحی که در ژانویه سال گذشته شاهد آن بود. »

    با کاهش یافتن شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو در نشست هفته آینده علی‌رغم آمار اقتصادی قوی هفته گذشته، طلا از این موضوع سود برده است. به نظر می‌رسد جریان‌های مخالف در اقتصاد جهانی سیاستگذاران آمریکایی را از افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک منصرف کرده است این در حالی است که ماه دسامبر فدرال‌رزرو برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را افزایش داده بود.

    پس از اینکه نیوزلند با کاهش نرخ بهره بازارها را متعجب کرد، سهام آسیایی با رشد مواجه شدند و سرمایه‌گذاران همچنان در انتظار محرک‌های بیشتر از سوی بانک مرکزی اروپا در ادامه روز هستند. دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی طلا با بهبود اندک به 25.49 میلیون اونس در روز چهارشنبه رسید که تنها اندکی پایین‌تر از بیشترین مقدار 18 ماه اخیر بوده است.

    در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره بدون تغییر قابل‌توجهی 15 دلار و 28 سنت معامله شد، پلاتین با سقوط 0.3 درصدی 975 دلار و 35 سنت برای هر اونس قیمت داشت و قیمت هر اونس پالادیوم با افتی نزدیک به یک درصد به 558 دلار و 50 سنت رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها