عصر خودرو

جهانگیری در دیدار وزیر حمل و نقل بلغارستان:

ایران آمادگی دارد بخشی از انرژی مورد نیاز اروپا را تامین کند

عصر بازار- معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران از نظر برخورداری از منابع نفت و گاز در جایگاه نخست جهان قرار دارد، گفت: ایران برنامه های وسیعی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی دارد و آمادگی دارد بخشی از انرژی مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین کند.

ایران آمادگی دارد بخشی از انرژی مورد نیاز اروپا را تامین کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «ایوایلو مسکوفسکی» وزیر حمل و نقل بلغارستان، از اتحادیه اروپا بعنوان یکی از شرکای مهم تجاری برای ایران در گذشته یاد کرد و اظهار داشت: در سالهای تحریم، بخش زیادی از مبادلات تجاری میان ایران و اروپا کاهش پیدا کرد.

    وی با بیان اینکه ایران در میان کشورهای اتحادیه اروپا رابطه ای دیرینه با بلغارستان داشته است، تصریح کرد: هم اکنون با لغو تحریم های ایران، فرصتی مهیا شده است که روابط تهران- صوفیه به نقطه قبل بازگردد و شاهد توسعه مناسبات میان دو کشور باشیم.

    جهانگیری یکی از ماموریتهای اصلی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور را شناسایی موانع و بررسی فرصت های جدید برای توسعه همکاری ها دانست و اظهار امیدواری کرد در این کمیسیون توافقات مثبت و سازنده ای میان دو کشور منعقد شود و دو ملت از نتایج آن بهره مند شود.

    معاون اول رییس جمهور با اشاره به فرصت ها و مزایای منحصر به فرد ایران نظیر برخورداری از امنیت و آرامش، جمعیت 80 میلیونی، منابع معدنی فراوان، نیروی جوان تحصیلکرده و بازار بزرگ کشور گفت: ایران از ظرفیت های مهمی برخوردار است که می تواند برای کشورهای اروپایی و از جمله بلغارستان، جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک داشته باشد.

    جهانگیری خاطرنشان کرد: ایران آمادگی دارد در زمینه های مختلف مانند حمل و نقل، کشاورزی، انرژی و صنعت با بلغارستان همکاری جدی داشته باشد و لازم است موانع پیش روی توسعه روابط نظیر مشکلات و موانع بانکی مرتفع شود.

    وی افزود: موانع بانکی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی توسعه همکاری میان ایران و کشورهای اروپایی است و اتحادیه اروپا باید سرعت عمل بیشتری برای حل مسائل بانکی میان دو طرف داشته باشد تا فرصت سرمایه گذاری و همکاری فراهم شود.

    جهانگیری خاطرنشان کرد: تهران و صوفیه می توانند علاوه توسعه روابط در زمینه های اقتصادی و تجاری، همکاری های خود را در بخش فرهنگی و علمی نیز ارتقاء دهند.

    معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر بلغارستان و دعوت دکتر ظریف از وی برای سفر به تهران، گفت: رفت و آمد و رایزنی مستمر مقامات دو کشور می تواند زمینه ساز توسعه مناسبات در بخش های مختلف باشد.

    وزیر حمل و نقل بلغارستان نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات های خود با برخی وزرای ایرانی گفت: در مذاکرات انجام شده، بسیاری از مسائل و موانع پیش روی همکاری های میان دو کشور را بررسی کردیم و لازم است که این مسائل را با سرعت و در آینده نزدیک حل کنیم تا شرایط برای همکاری و سرمایه گذاری فراهم شود.

    ایوایلو مسکوفسکی یکی از موانع فراروی گسترش همکاری های دو کشور را مسائل بانکی عنوان کرد و افزود: بدون حل مسائل بانکی، شرایط برای توسعه همکاری های تجاری میان دو کشور فراهم نخواهد شد.

    وی ایجاد یک کریدور حمل و نقل میان دو کشور را گامی مهم و سازنده در توسعه روابط ارزیابی کرد و اظهار داشت: ایران می تواند دروازه ای میان اروپا و خاورمیانه باشد و وجود این کریدور می تواند بستر مناسبی برای توسعه مناسبات و ارتقاء سطح همکاری های میان دو کشور باشد.

    وزیر حمل و نقل بلغارستان گفت: از لحاظ سنتی و تاریخی روابط مستحکمی میان مردم دو کشور حاکم بوده است و امیدوارم مردم دو کشور شاهد توسعه روابط همانند گذشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو