عصر خودرو

افزایش بهای نفت جهان و ذخایر نفتی آمریکا

عصر بازار- پایگاه خبر اقتصادی بلومبرگ آمریکا در گزارشی اعلام کرد که کاهش تولید نفت آمریکا به افزایش قیمت آن منجر شد و آمریکا در هفته گذشته بیشتر تولیداتش شامل ۴/۴ میلیون بشکه نفت را ذخیره کرد.

افزایش بهای نفت جهان و ذخایر نفتی آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تصمیم آمریکا برای کاهش تولید نفت و اجرایی کردن این طرح موجب شد تا قیمت این محصول راهبردی در این کشور و حتی در بازارهای بین المللی افزایش یابد.
    بطور مثال، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز در بازار لندن با 9/1 دلار افزایش به 41/40 دلار در هر بشکه رسیده است.
    در عین حال نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز تا پایان روز گذشته در بازار تجاری نیویورک تا 8/1 دلار در هر بشکه افزایش قیمت داشته و به 37 دلار در هر بشکه رسیده است.
    به همین دلیل، خریداران بین المللی نفت منتظرند تا پس از دریافت آخرین اطلاعات از تغییرات در کاهش تولید نفت آمریکا، در باره خرید جدید خود اقدام کنند.
    گروه صنعتی موسسه نفتی آمریکا امروز اعلام کرد که ذخیره نفت خام آمریکا هفته گذشته تا 4/4 میلیون بشکه افزایش داشته است.
    از آنجایی که قرار است اداره مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا اواخر وقت امروز / چهارشنبه آخرین گزارش خود را در این زمینه منتشر کند، تحلیلگران وال استریت جورنال پیش بینی می کنند میزان عرضه نفت آمریکا تا به میزان 1/3 میلیون بشکه نیز برسد.
    براساس این گزارش، حتی گزارشی که به زودی از سوی این موسسه منتشر خواهد شد از کاهش 6/2 درصد میزان تولید نفت آمریکا طی چند هفته گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبر می دهد.
    این گزارش به نقل از دانیل آنگ، یک تحلیلگر اقتصاد انرژی از کاهش قابل توجه تولید نفت آمریکا خبر داد و تاکید کرد که این میزان از این پس بیش از این نیز کاهش خواهد یافت.
    به اعتقاد تحلیلگران نفتی، اگرچه مدت زمان زیادی در روند کاهش قیمت نفت گذشته است، اما با کاهش تولید نفت آمریکا، این روند بیش از این ادامه نخواهد یافت، چرا که ادامه این رژیم کاهشی برای تولید کنندگان و صادرکنندان آن بیش از این به صرفه نبوده و نیست و باید این رود در جایی متوقف می شد و با این طرح آمریکا متوقف شد.
    تحلیلگران این پایگاه خبری اقتصادی در تایید ادعای خود به افزایش نسبی قیمت نفت طی چند هفته گذشته و به توافق تولید و صادرکنندگان اصلی این محصول در جهان یعنی عربستان و روسیه برای کاستن از تولید اشاره کرده و معتقدند که اگر آمریکا بار دیگر نخواهد تولید نفت خود را افزایش دهد باید منتظر افزایش قیمت بیشتری در بازار جهانی نفت باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها