عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک:

۳۸۰ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شد

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور از شناسایی ۳۸۰ خوشه صنعتی در کشور خبر داد.

۳۸۰ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خوشه صنعتی تمرکز جغرافیایی بنگاه های کسب و کار است که با محصول مشترک، رابطه میان آن ها ترکیبی از همکاری و رقابت است.
    «علی یزدانی» روز چهارشنبه در شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در شهرکرد اظهار داشت: در راستای حمایت از صنایع کوچک، برنامه جامعی برای توسعه صنعتی کشور و شتاب بخشیدن به تشکیل خوشه های صنعتی با هدف همگرایی منابع، توسعه بازار و صادرات محصولات تولیدی داریم.
    به گفته وی، بیش از 97 هزار طرح صنعتی و تولیدی در کشور جواز تاسیس دارند و 87 هزار واحد صنعتی دارای مجوز فعالیت در کشور فعال است.
    یزدانی افزود: تاکنون 36 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در کشور مستقر شده است.
    به گفته وی، هم اینک هفت منطقه ویژه اقتصادی در کشور در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی است که با فراهم کردن زیرساخت ها زمینه را برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا می کند.
    یزدانی تصریح کرد: پس از بررسی های کارشناسی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اجرای عملیات های زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری را در اختیار می گیرد.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور ادامه داد: منطقه آزاد جاسک نیز به وسعت 2 هزار هکتار در چهارچوب ماموریت های مناطق آزاد در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.
    استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: هزینه تولید در استان های کمتر توسعه یافته به دلیل هزینه های حمل و نقل، نبود توسعه زیرساخت ها و بسیاری عوامل منتهی به تولید گرانتر از دیگر مناطق است.
    قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: تولید در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل مشکلات زیرساختی از جمله تامین آب، تامین مواد اولیه و فروش تولیدات با مشکلات عدیده ای رو به روست.
    به گفته وی، با اجرای طرح انتقال آب بن، شهرکرد به بروجن بخش عمده تامین آب شهرک های صنعتی استان رفع خواهد شد.
    استاندار ادامه داد: مشارکت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در طرح های نیمه تمام صنعتی و تولیدی استان و توافق تامین تسهیلات طرح های نیمه تمام افق روشنی در آینده برای صنعت و تولید در چهارمحال و بختیاری است.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: به دلیل سیاست های غلط و غیر کارشناسی در طول سال های گذشته در کشور اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.
    سید رضا نبوی ادامه داد: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رو به روست.
    به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگانی از فعالان بخش صنعت چهارمحال و بختیاری کمبود نقدینگی، کمبود سرمایه در گردش، معوقات بانکی و رقابت با محصولات خارجی قاچاق وارد شده به بازار کشور را از جمله مشکلات بخش صنعت استان بیان کردند.
    هم اینک یکهزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو