عصر خودرو

نفت خام به کف قیمت رسیده است

عصر بازار- تحلیلگران می‌گویند: نفت خام احتمالا سرانجام به کف قیمت خود رسیده است.

نفت خام به کف قیمت رسیده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا ، جودی گانزبرگ رییس بخش بازار و داراییهای استاندارد‌ اند پورز می‌گوید: دو مساله وجود دارد که به ما نشان می‌دهد که قیمت نفت احتمالا به کف بازار رسیده بوده است.

    بازارهای سهام انرژی از اکتبر عملکرد بهتری نسبت به اوراق‌ قرضه انرژی داشته اند و این امر خوش‌بینی زیادی را در بازار نشان می‌دهد. عامل دیگر این است که ظرف سه روز در ماه گذشته ما شاهد یک افزایش 15 درصدی در قیمت نفت بوده ایم. قیمت نفت یک افزایش 20 درصدی داشته است.

    قیمت نفت در تمام طول سال به دلیل مازاد عرضه و نگرانی درباره رشد جهانی تحت فشار بوده است، اما نفت آمریکا در هفته گذشته یک افزایش قیمت شش درصدی را تجربه کرد و این افزایش به دیگر کالاها نیز سرایت کرد.

    روز گذشته قیمت سنگ آهن حدود 20 درصد افزایش داشت که بیشترین افزایش یک روزه را تاکنون تجربه کرد. هفته گذشته قیمت مس نیز به بالاترین سطح چهارماه اخیر رسید.

    گانزبرگ می‌گوید: وقتی قیمت نفت بالا می‌رود دیگر کالاها نیز افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

    این در حالی است که گلدمن ساش به سرمایه‌گذاران در خصوص خرید در این شرایط هشدار داده است چرا که بازار کنونی به دنبال تحریک است، تغییرات و عرضه دوباره، افزایش قیمت زودهنگامی را بوجود آورده که به عقیده ما پایدار نخواهد بود.

    برچسب ها