عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

صادرات روزانه نفت ایران ۱.۸ میلیون بشکه شد

عصر بازار- معاون وزیر نفت بدون ارائه جزئیات و معرفی مشتریان جدید نفتی کشور در پساتحریم، مدعی شد: صادرات روزانه نفت ایران به ۱.۸ میلیون بشکه رسید.

صادرات روزانه نفت ایران ۱.۸ میلیون بشکه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در حالی از برنامه افزایش صادرات نفت ایران به 1.5 تا یک میلیون و 550 هزار بشکه تا پایان اسفند ماه سال جاری خبر داده است که معاون وزیر نفت امروز اعلام کرد: صادرات نفت ایران به 1.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    رکن‌الدین جوادی امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیریت اکتشاف شرکت نفت از افزایش میزان صادرات نفت خام کشور به ١,٨ میلیون بشکه در روز خبر داد و گفت: توسعه پس از تحریم، سازوکار اصلی صنعت نفت در برنامه پنج ساله ششم توسعه خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه فعالیت‌هایی که با وجود ملاحظات و محدودیت‌ها در دوران تحریم انجام دادیم، باید در دوران پساتحریم با نگاهی دوباره در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: از فرصت پیش رو، برای شتاب در طرح‌ها و پروژه ها و حرکت بر محور تحقق اهداف برنامه ششم استفاده کنیم.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه تولید روزانه نفت خام کشور باید به چهار میلیون بشکه در سال آینده برسد، اظهار داشت: روند فزآینده صادرات نفت خام نیز ادامه می یابد.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای تحقق اهداف آتی شرکت نفت در حوزه تولید نفت، باید سالانه ٢ میلیارد بشکه نفت تولید شود، یادآور شد: ارتقای ظرفیت‌ها در زمینه بهبود تولید، اکتشافات جدید و افزایش ضریب بازیافت اجتناب ناپذیر است. 

    وی از تولید حدود ٢٢۰ میلیارد مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: سال آینده تولید گاز کشور به بیش از ٢٦۰ میلیارد مترمکعب می رسد و این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود ٤۰۰ میلیارد مترمکعب در سال بالغ می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها