عصر خودرو

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

از پتانسیل های بورس کالا برای توسعه بخش کشاورزی نهایت استفاده را می بریم

عصر بازار- بازار محصولات کشاورزی در کشور ما به شکل سنتی بوده و حال زمان آن رسیده است که به سمت مدرن شدن بازارهای کشاورزی حرکت کنیم، بنابراین باید از فرصتی که امروز توسط بورس کالای ایران در اختیارمان قرار گرفته نهایت استفاده را ببریم.

از پتانسیل های بورس کالا برای توسعه بخش کشاورزی نهایت استفاده را می بریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران،  قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در مراسم راه اندازی رسمی معاملات گواهی سپرده کالایی درباره مزایای راه اندازی این معاملات گفت: یکی از سریع‌ترین آثار این طرح در کشور، جلوگیری از نرخ شکنی کالاهای کشاورزی خواهد بود، به‌طوری که در  معاملاتی همچون قیمت تضمینی، کشاورزان دیگر مجبور به فروش محصولاتشان با قیمت‌های پایین نبوده و به آسانی کالاهایشان را با حمایت دولت و بدون هیچ نگرانی روی تابلوی بورس کالا خواهند برد.

    به گفته علی اکبر مهرفرد، این طرح به‌طور کامل از کشاورزان حمایت کرده و  علاوه بر شفافیت قیمتی شرایطی را در اختیار معامله گران قرار خواهد داد تا با فروش محصولات با قیمت واقعی و دریافت سریع وجه معامله، انگیزه بیشتری برای تولید محصولات باکیفیت‌تر پیدا کنند.

    وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور هزینه‌های دولت را نیز کاهش می‌دهد، چرا که دولت به جای پرداخت کل بهای کالای خریداری شده از کشاورزان، تنها مابه‌التفاوت آن را پرداخت خواهد کرد.

    مهر فرد درخصوص نقش سازمان مرکزی تعاون روستایی در اجرای موفق طرح قیمت تضمینی گفت: این سازمان با معرفی انبارها به بورس کالای ایران تلاش می کند تا به‌عنوان بازارگردان در روند معاملات محصولات کشاورزی ایفای نقش کند تا این سیاست جدید دولت به نحو احسن در این بازار شفاف اجرایی شود.

    به گفته این مقام مسئول، یکی از اصلی ترین مشکلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت، دیرکرد در پرداخت وجه معامله به کشاورزان بوده است که امروز خوشبختانه با اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران شاهد بروز رسانی ابزارهایی هستیم که ما را در جهت رفه مشکلات گذشته و رونق بازار سوق می دهد.

    وی در پایان گفت: مطمئنا سیاست‌های ماده 33 قانون افزییش بهره وری کشاورزی، تاثیر بسزایی در رونق بخش کشاورزی خواهد گذاشت که با اجرای طرح‌های جدید و فاصله گرفتن از بازار سنتی می توانیم به‌تدریج شرایط بهتری را برای این بخش شاهد باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها