عصر خودرو

مدیرعامل شورون:

تولید مازاد در بازار نفت رو به کاهش است

عصر بازار- در شرایطی که ناظران بازار نفت در بحبوحه اشباع عرضه جهانی به دنبال مداخله در تولید هستند، لفاظی‌ها برای تحریک بازار همچنان ادامه دارد.

تولید مازاد در بازار نفت رو به کاهش است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تازه‌ترین کشوری که به مذاکرات توقف سطح تولید نفت در خاورمیانه پیوسته کویت است که روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید می‌کند. این کشور اعلام کرد تنها در صورتی که تمام تولید‌کنندگان بزرگ نفت از جمله ایران که علنا با توقف تولید مخالفت است، در این طرح مشارکت کنند سطح تولید خود را متوقف خواهد کرد.

    در پی این خبر نفت برنت دریای شمال که در روزهای گذشته افزایش پنج درصدی را تجربه کرده بود با سه درصد کاهش به 39 دلار و 65 سنت رسید و نفت سبک آمریکا نیز با حدود چهار درصد کاهش به 36 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید.

    در شرایطی که اوپک و کشورهای تولید‌کننده نفت در حال بررسی توقف سطح تولید هستند، جان واتسون - مدیرعامل شورون - می‌گوید: این شرکت انتظار دارد تولید نفت آمریکا ماه به ماه حدود 100 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

    وی خاطرنشان کرد: تولید مازاد کنونی یک میلیون بشکه در روز شروع به کاهش خواهد کرد و به همین دلیل است که شما شاهد قدری افزایش قیمت‌ طی چند هفته گذشته بوده‌اید.

    واتسون گفت: بازارها نگاه به آینده دارند و در شرایطی که نفت به شکل مازاد بر تقاضا تولید می‌شود، ما شاهد تغییر قیمتها هستیم.

    این غول نفتی آمریکایی در نشست تحلیلی امنیتی سالانه خود کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش عرضه سود سهام را اعلام کرد. واتسون با اشاره به شرایط سخت صنعت نفت گفت: شورون مثل 28 سال گذشته به حمایت از رشد سود سهام ادامه خواهد داد.

    به علاوه این شرکت اعلام کرد که تولید گاز طبیعی مایع و میعانات را در پروژه گورگون در جزیره بارو استرالیا آغاز کرده است.

    تلاش شورون در زمینه گاز طبیعی باعث نگرانی ناظران بازار شده چرا که قیمتهای داخلی گاز طبیعی رو به کاهش بوده اما سازمان اطلاعات انرژی آمریکا طی گزارشی اعلام کرده که کاهش قیمت‌ها باعث افزایش صادرات گاز طبیعی شده است.

    واتسون گفت: مصرف‌کنندگان این شرکت بازار ژاپن و کره دو مصرف‌کننده بزرگ ال ان جی جهان خواهند بود.

    مدیرعامل شورون افزود: قیمت‌ها چه در بخش نفت و چه در بخش گاز تحت فشار هستند. قیمت گاز طبیعی در این کشور بسیار پایین است و قیمت ال ان جی نیز در بازار پایین است. اما ما 75 درصد گاز خود را در دو پروژه بزرگ در استرالیا با توجه به قیمت نفت فروخته‌ایم.

    وی با اشاره به اینکه شورون پیش‌بینی می‌کند پروژه گورگون در استرالیا با قیمت 40 دلاری نفت سودآور خواهد بود، افزود: در شرایطی که شاهد قدری افزایش قیمت در بازار نفت هستیم، ما فکر می‌کنیم که تولید خود را در یک بازار‌ رو به‌ رشد افزایش خواهیم داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها