عصر خودرو

یک کارشناس پتروشیمی:

پیشی‌بینی ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در حوزه پتروشیمی طی سال ۹۵

عصر بازار- علی فاطمی از احتمال جذب سه تا پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در بخش پتروشیمی طی سال آینده خبر داد.

پیشی‌بینی ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در حوزه پتروشیمی طی سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، علی فاطمی در خصوص پیش‌بینی تجارت پتروشیمی در سال 95، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که با توجه به اجرایی شدن برجام بتوان سرمایه‌گذاری‌هایی در حدود سه تا سه میلیارد دلار را پیش‌بینی کرد.

    وی در خصوص کشورهای سرمایه‌گذار در سال 95 گفت: بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به پول‌های ایران در چین است که می‌تواند به صورت سرمایه‌گذاری منتقل شود. در عین حال بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ نیز می‌تواند از سوی هند صورت گیرد.

    فاطمی در خصوص احتمال حضور اروپایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که کشورهای اروپایی نیز مشتاق سرمایه‌گذاری هستند و شاید بتوان به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری این کشورها امید داشت.

    این کارشناس پتروشیمی عنوان کرد: پیش از این 100 پروژه در بخش‌های مختلف پتروشیمی تعریف شده که می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری‌های جدید به سرانجام برسد. هرچند که پیش از این ظرفیت‌های خالی در حوزه پتروشیمی به چشم می‌خورد اما با توجه به افزایش تولید که در فازهای مختلف پارس جنوبی صورت گرفته، این ظرفیت‌ها در حال تکمیل شدن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها