عصر خودرو

وزیر صمت اعلام کرد:

ابلاغ شیوه نامه جدید واردات در مقابل صادرات تا ۲ روز آینده

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تا یکی دو روز آینده شیوه نامه جدید واردات در مقابل صادرات از سوی رئیس محترم جمهور ابلاغ می‌شود گفت: فهرست ارقام وارداتی مورد نیاز کشور تهیه شده که در اختیار صادر‌کنندگان قرار می‌گیرد.

ابلاغ شیوه نامه جدید واردات در مقابل صادرات تا ۲ روز آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علیرضا رزم‌حسینی در نخستین نشست هم اندیشی با صادرکنندگان کشور که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، تصریح کرد: از زمان خروج آمریکا از معاهده برجام و زیر پا گذاشتن همه تعهدات مربوطه و همچنین آغاز تحریم‌های یک طرفه علیه کشورمان، نخستین تاثیر آن روی درآمد‌های ارزی و نرخ ارز در بازار بود.

    وی با بیان اینکه در پنج جلسه اخیر ستاد اقتصادی دولت، موضوع تامین ارز از محل صادرات غیر نفتی به عنوان نقطه حیات اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفت، گفت: تا یکی دو روز آینده شیوه نامه جدید واردات در مقابل صادرات از سوی رئیس محترم جمهور ابلاغ می‌شود.

    رزم حسینی افزود: فهرست ارقام وارداتی مورد نیاز کشور تهیه شده که در اختیار صادر‌کنندگان قرار می‌گیرد و همه صادر کنندگانی دارای تعهد ارزی از سال 98 می‌توانند یک واردکننده را معرفی و یا خود اقلام مورد نیاز کشور را واردات انجام دهند.

    وی اضافه کرد: از این طریق پیمان‌سپاری ارزی محقق شده و رفع تعهد نیز انجام خواهد شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ این شیوه نامه را یک حرکت خردمندانه برای حمایت از صادرات و گشایش مسیر برای توسعه صادراتی و افزایش تولید در کشور عنوان کرد و گفت: تامین مواد اولیه تولید با این روش تسهیل می‌شود و خوشبختانه با حمایت شخص رئیس جمهور شیوه نامه مدنظر ابلاغ خواهد شد.

    تعهدات ارزی اقلام کالایی گروه‌های 2 و 3 همانند گذشته

    رزم حسینی تصریح کرد: در این شیوه نامه پیش بینی شده است که مباحث تعهدات ارزی اقلام کالایی گروه‌های 2 و 3 همانند گذشته با بانک مرکزی خواهد بود و تخصیص ارز نیز از این مسیر انجام می‌شود.

    رزم حسینی گفت: در خصوص ارز اشخاص نیز هر فردی که اعلام عدم نیاز به ارز داخل کشور داشته باشد و همچنین افرادی که واردات را برای صادرات مجدد انجام می‌دهند با همین فرآیند امکان پذیر است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در شرایط حاضر باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم مسیر توسعه صادرات را هموار کنیم.

    رزم حسینی گفت: ضرورت دارد زمینه‌های لازم با همکاری وزارت امور خارجه برای تسهیل شرایط جهت افزایش مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه فراهم شود.

    وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان تامین کننده کالا و زمینه‌ساز اشتغال در کشور، در شرایط جدید همه گونه فشار را متحمل می‌شود و خود را مسئول معیشت مردم می‌داند و دنبال ایجاد فراوانی کالا در سطح بازار و عرضه است.

    رزم حسینی تصریح کرد: این مهم نیازمند باز گذاشتن مسیر صادرات و واردات کالا‌های ضروری موردنیاز مردم در شرایط حاضر است.

    وی گفت: در این شیوه نامه، بخشی که مربوط به کالا‌های اساسی و نیازمند ارز ترجیحی است باید از طریق بانک مرکزی تامین شود و بخشی که نیازمند ارز نیمایی است افراد می‌توانند در خصوص این ارز، در صف تامین ارز باشند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افرادی که ارز متقاضی در اختیار دارند از طریق تهاتر می‌توانند قطعات و مواد اولیه بخش تولید را تامین و روند کار را پیش ببرند و از این طریق می‌توانیم جلوی رسوب کالا‌ها را در گمرکات بگیریم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها