عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز ۱۱ سنت کاهش داشت و به ۳۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کند شدن تقاضا موجب شد که قیمت نفت امروز کاهش یابد، اما کاهش تولید آمریکا تا حدودی موجب تقویت قیمت نفت شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 4 سنت کاهش به رقم 36 دلار و 46 سنت رسید، اما همچنان حدود 40 درصد بالاتر از پایین ترین رقم فوریه 2016 و پایین ترین رقم چند سال اخیر بود.
    قیمت هر بشکه نفت برنت هم 11 سنت کاهش داشت و به 39 دلار و 54 سنت رسید، اما همچنان حدود 40 درصد بالاتر از پایین ترین رقم های ثبت شده در ماه ژانویه بود.
    این کاهش قیمت در شرایطی اتفاق افتاد که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش یافت و به تقاضا برای نفت آسیب زد.
    اما تحلیلگران گفتند، دلیل اصلی افت قیمت ها نگرانی از کند شدن تقاضا در چین بوده که اقتصاد آن با کندترین سرعت یک نسل گذشته در حال رشد است.
    عملکرد تجاری چین در ماه فوریه بسیار بدتر از آن چیزی بود که اقتصاددانان انتظار داشتند و میزان صادرات بیشترین کاهش رادر طی 6 سال گذشته تجربه کرد.
    هرچند صادرات نفت چین در ماه فوریه به رقم بی سابقه 8 میلیون بشکه در روز رسید، تحلیلگران انتظار دارند این رقم کاهش یابد، زیرا دولت چین خرید نفت برای ذخایر استراتژیک خود را کاهش داده و فروش خودرو نیز در این کشور کاهش یافته است.
    کویت، این هفته اعلام کرد که تنها در صورتی تولید خود را محدود خواهد کرد که تولید کنندگان بزرگ از جمله ایران در طرح فریز نفتی مشارکت کنند.
    یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی برای برقراری توازن در بازار نفت، تولید آمریکا خواهد بود که بر اساس آمارهای دولت این کشور در سال 2017 به 8.19 میلیون بشکه خواهد رسید که پایین تر از بیش از 9 میلیون بشکه ای خواهد بود که امسال صادر می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها