عصر خودرو

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد:

جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی

عصر بازار- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: رسیدن به یک جمع بندی با دولت برای تامین منابع کالاهای اساسی یک اصل است.

جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، حمیدرضا حاجی بابایی در برنامه تیتر امشب 2 شنبه شب شبکه خبر از توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالاهای اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و تکمیل طرح‌های ناتمام خبر داد و افزود: این طرح 4 شنبه همین هفته در دستور کار مجلس برای تصویب نهایی قرار دارد.

    رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اختلاف با دولت بر سر تامین منابع است، افزود: منابع تامین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه برای تامین کالاهای اساسی برمبنای 120 هزار تومان برای سه دهک پایین و 60 هزار تومان برای 4دهک بعدی به کارت اعتباری آن‌ها واریز می‌شود.

    وی افزود: مبلغ شارژ شده این کارت اعتباری صرف کالاهای اساسی مشخص خواهد شد و وزارت صمت مکلف به تهیه کالاهای مناسب است.

    حاجی بابایی به لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: 20 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مذاکرات امروز (دوشنبه) پرداخت 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاه‌هاست، که علاوه بر بند (و)، به سقف تبصره 2 افزوده شده است.

    وی افزود: به دولت اجازه دادیم برای تامین اعتبار و منابع مالی از جداول بودجه 10 درصد از اموال خود را جابجا کند. به این شکل برای دولت بار مالی‌ای نخواهد داشت.

    عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به طرح تامین کالاهای اساسی مردم در مجلس گفت: تمام وزارت خانه‌های مرتبط در تهیه این سبد کالا و اقلام اساسی آن نقش دارند؛ و وزارت صمت تا بعداز تصویب نهایی مجلس در دو هفته به معرفی و تامین کالاهای اساسی بپردازد.

    وی افزود: هم به بیان جزئیات این طرح پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر عمده مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند گفت: وقتی تورم بالا می‌رود اقشاری که حقوق حداقلی را دریافت می‌کنند بیش از پیش متضرر خواهند شد لذا توجه مجلس باید به اقشار کم درآمد و اقشاری که درآمد ثابت دارند باشد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای سه دهک پایین درآمدی (حدود 24 میلیون نفر) که مجموع درآمد ماهانه آن‌ها کمتر از یک میلیون و 200 هزار تومان است به هر عضو خانوار تا 5 نفر ماهانه 120 هزار تومان پرداخت می‌شود.

    وی گفت: برای 4 و نیم دهک دیگر (حدود 36 میلیون نفر) به هر عضو خانوار تا 5 نفر ماهانه 60 هزار تومان پرداخت می‌شود. در مجموع 30 هزار میلیارد تومان از ابتدای مهر تا اسفند (6 دوره) پرداخت می‌شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: 30 میلیون نفر از این 60 میلیون نفر کسانی هستند که دریافتی حداقلی دارند، این افراد که شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، سرانه دریافتی شان 120 هزار تومان در هر مرحله از اجرای این طرح خواهد بود که برای یک خانوار 5 نفره 600 هزار تومان محاسبه می‌شود و این طرح تا پایان سال در 3 مرحله انجام خواهد شد.

    وی گفت: نظر قطعی دولت درباره تامین منابع کالاهای اساسی با قیمت ثابت فردا سه شنبه اعلام می‌شود.

    برچسب ها