عصر خودرو

طلای جهانی صعودی شد

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر موج جدید افزایش ابتلا به ویروس کرونا و نگرانیها نسبت به وضعیت احیای اقتصادی افزایش پیدا کرد.

طلای جهانی صعودی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 1908 دلار و دو سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1911 دلار و 20 سنت رسید.

    هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC اظهار کرد: افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در غرب جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده است. با این حال طلا احتمالا تا زمان انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتیجه آن نزدیک به سطح 1900 دلار می ماند.

    بسیاری از کشورها شامل آمریکا، روسیه، فرانسه با افزایش موج شیوع ویروس کرونا ناچار شده اند محدودیتهای جدیدی وضع کنند.

    ابهام درباره تصویب بسته کمک مالی کرونایی جدید در آمریکا هم قیمت طلا را در چند هفته گذشته در بازه محدودی نگه داشته و قیمت طلا اکنون هشت درصد کمتر از رکورد 2072 دلار و 50 سنت است که در اوت به ثبت رسانده بود.

    نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرده که این توافق بتواند پیش از انتخابات حاصل شود. اما لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت مذاکرات کند شده است.

    طلا که پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم و افت ارزش پول کاغذی به شمار می رود، امسال که بانکهای مرکزی و دولتهای جهان تدابیر محرک مالی گسترده ای را برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته اند، 26 درصد رشد کرده است.

    عاملی که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، افت 0.1 درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در معاملات روز جاری بود.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است با مقاومت در سطح 1912 دلار روبرو شود و سپس حمایت در سطح 1887 دلار را تست کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، به 24 دلار و 48 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، در 876 دلار و پنج سنت معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 2358 دلار و 77 سنت رسید.

    انتهای پیام

    برچسب ها