عصر خودرو

مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری:

سال ۹۵ سال گشایش بورس است

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری با بیان این که ۹۵، سال گشایش بورس است گفت: بر این اساس می توانیم سرمایه گذاران خارجی را جذب بازار سرمایه کشور کرده و شرکتهای خود را نیز در بورس های جهان عرضه کنیم.

سال ۹۵ سال گشایش بورس است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر عصر دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که دلار بزودی تک نرخی شود، چرا که دلار چند نرخی به ضرر اقتصاد کشور است.
    غلامرضا سلیمانی افزود: در چند ماه گذشته امیدواری به جذب سرمایه گذاری خارجی موجب رشد بورس شده است که بنظر می رسد این رونق در سال 95 هم ادامه داشته باشد.
    وی با بیان این که 95، سال گشایش بورس است تصریح کرد: بر این اساس می توانیم سرمایه گذران خارجی را جذب بازار سرمایه کشور کرده و از سوی دیگر شرکتهای خود را در بورس های جهان عرضه کنیم.
    سلیمانی با اشاره به این که حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی؛ معدن و برق و انرژی از جمله مزیتهای ایران برای سرمایه گذاری است گفت: با توجه به ارزش افزوده بالای این حوزه ها می توانیم با برنامه ریزی مدون سرمایه گذاری خارجی را به اقتصاد کشور جذب کنیم.
    وی همچنین با بیان این که بورس هایی چون بورس مالزی، استانبول، فرانکفورت و لندن از جمله بورس هایی هستند که امکان حضور شرکتهای ایرانی در آنها فراهم است اضافه کرد: رعایت برخی موارد از جمله استانداردهای بین المللی و حاکمیت شرکتی برای ورود به این بورس ها لازم و ضروری است.
    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با اشاره به برگزاری مجمع این شرکت در 25 اسفند گفت: بر این اساس تلاش می کنیم سود سهام سهامداران حقیقی پیش از عید به حساب آنها واریز شود.
    وی همچنین از افزایش سرمایه این شرکت از 3.6 به 4.680 هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: با اجرایی شدن برجام شرکتهای اروپایی تمایل زیادی به حضور در بازار ایران پیدا کردند که این موضوع منجر به امضاء چند قرارداد و تفاهم نامه میان سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری غدیر شد؛ چرا که این شرکت پروژه محور است و عمده پروژه های در دست اقدام آن در زمینه های نفتی، پالایشگاهی، فولاد، حمل و نقل و الکترونیک است که مورد توجه شرکتهای بین المللی قرار دارد.
    سلیمانی در خصوص میران پروژه های در دست اقدام این شرکت نیز گفت: در سال گذشته بالغ بر 27 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داشتیم که این آمار برای سالجاری 37 هزار میلیارد تومان است.
    وی در خصوص شرکتهای قابل عرضه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گفت: در حال حاضر هلدینگ سیمان با ارزشی بالغ بر 335 میلیارد تومان را آمده فروش داریم که بدلیل نامناسب بودن صنعت سیمان تاکنون عرضه نشده است.
    مدیرعامل بزرگترین شرکت سرمایه‌گذاری چند رشته ای بورس افزود: شرکت غدیر ایرانیان با سرمایه 220 میلیارد تومان، هلدینگ صنایع معدنی با سرمایه 300 میلیارد تومان و هلدینگ برق و انرژی غدیر با سرمایه 275 میلیارد تومان نیز از جمله شرکتهای آماده عرضه این سرمایه گذاری هستند.
    وی افزود: واردات خودروهای هیبریدی هم از دیگر اقدامات این شرکت است که تلاش کرده این علاوه بر حوزه اقتصاد به مسایل اجتماعی نیز توجه کنیم؛ بر این اساس ایجاد شرکت تاکسیرانی خودروهای هیبریدی با مشارکت هواپیمایی ماهان، شهرداری تهران و یک شرکت خصوصی از دیگر اقدامات سرمایه گذاری غدیر می باشد که در سالجاری انجام شده است.
    سلیمانی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که امسال انجام دادیم خریداری بلوک 17 درصدی پالایشگاه بندرعباس است که در کنار پتروشیمی شیراز و تبریز در آن حضور داریم.
    وی در ادامه با اشاره به فرمول تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها اذعان داشت: بر اساس این فرمول، نرخ خوراک حدود 8.5 سنت تعیین شده است که در صورت کاهش یا افزایش قیمت جهانی نفت، متغیر خواهد بود و فرموله شدن نرخ خوراک هم اتفاق مثبتی است که برای 10 سال پایدار خواهد بود و بر اساس قانون این فرمول باید از ابتدای سال 94 اعمال شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها