عصر خودرو

شروط تثبیت نفت در کانال ۴۰ دلار

عصر بازار- نماینده سابق ایران در اوپک شرایط لازم برای تثبیت قیمت افزایشی نفت را عنوان کرد.

شروط تثبیت نفت در کانال ۴۰ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد علی خطیبی در خصوص پیش‌بینی قیمت نفت، عنوان کرد: تنها اطلاعاتی که در شرایط فعلی در اختیار داریم، پذیرش تثبیت تولید نفت از سوی روسیه است اما مشخص نیست که آیا کشورهای دیگر نیز به این توافق اخیر عمل می‌کنند یا خیر.

    به گفته وی، مهم‌ترین مساله برای پیش‌بینی قیمت نفت در آینده، رفتار تولیدکنندگان بزرگی همچون عربستان، کویت و عراق است که در شرایط فعلی مشخص نیست.

    وی تاکید کرد: برهمین اساس اگر کلیه تولیدکنندگان بزرگ راضی به تثبیت تولید شوند، می‌توان به ادامه روند افزایشی قیمت نفت امیدوار بود اما در غیر این صورت، اگر قرار باشد تنها روسیه تولید خود را ثابت نگاه دارد و دیگر کشورها به توافق فریز تولید نفت پایبند نباشند، در این صورت رفتار روسیه خنثی می‌شود و تاثیری بر قیمت نفت نخواهد داشت.

    خطیبی تاکید کرد: باید توجه داشت که علاوه بر تثبیت تولید، باید فکری برای بالا بردن تقاضا نیز کرد، چرا که در غیر این صورت، تثبیت تولید تاثیری بر بازار نفت نمی‌گذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها