عصر خودرو

امیدواری برای تجارت فراتر از ۵.۶ میلیارد دلاری

شرکت های برتر تایوان برای سرمایه گذاری در ایران آماده اند

عصر بازار- معاون مدیر بخش توسعه بازار شورای گسترش تجارت خارجی تایوان گفت: شرکت های برتر این کشور آماده سرمایه گذاری در ایران در چارچوب سرمایه گذاری مشترک هستند.

شرکت های برتر تایوان برای سرمایه گذاری در ایران آماده اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، "تیموتی دبلیو.دی. تسو" که به همراه هیات تجاری از شرکت های بزرگ تایوان برای بررسی سرمایه گذاری و حضور در بازار ایران به کشورمان سفر کرده است گفت: نمایندگان شرکت های بزرگ تایوان همچون ای.سوس (Asus)، ام.اس.آی (Micro-Star International Co) و گیگاتک (GIGATECH COMPUTER INC) و دیگر شرکت های برتر تایوان برای سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری به تهران سفر کرده اند.
    وی تاکید کرد، این شرکت ها بازار بزرگی در اروپا و جنوب آسیا دارند.
    تسو اظهار داشت: پیش از تحریم ها و در سال 2005، حجم تجارت دوجانبه میان ایران و تایوان در حدود 2.8 میلیارد دلار بود که با یک روند افزایش به 5.6 میلیارد دلار در سال 2008 رسید.
    مقام ارشد هیات تجاری تایوان ادامه داد: متاسفانه تحریم ها محدودیت هایی ایجاد کردند که موجب کاهش تجارت دوجانبه میان دو کشور شد و آن را به 1.8 میلیارد دلار در سال 2013 و 1.3 میلیارد دلار در سال 2014 رساند.
    وی ادامه داد: با لغو تحریم ها و مساعد شدن شرایط برای تجارت، تایوان امیدوار است حجم تجارت دوجانبه میان دو کشور بار دیگر افزایش یابد و حتی به بیش از مقدار آن در دوران پیش از تحریم(5.6 میلیارد دلار) برسد.
    تسو اضافه کرد: عمده واردات تایوان از ایران، کالاهای نفتی و عمده صادرات آن به ایران، قطعات اتومبیل، ماشین آلات صنعتی و محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
    وی تاکید کرد: چشم انداز روشنی برای همکاری های آینده وجود دارد و انتظار می رود دامنه آن از صادرات و واردات کالا فراتر رود و همکاری های اقتصادی در قالب سرمایه گذاری های مشترک انجام شود.
    "شاهان وو" مدیر پروژه بخش خدمات نمایشگاهی شورای گسترش تجارت خارجی تایوان نیز به ایرنا گفت: با لغو تحریم های بین المللی علیه ایران، راه برای همکاری های تجاری با تهران هموار شد.
    وی افزود: در فرصتی که فراهم شده است، 90 شرکت تایوانی برای معرفی خود و بررسی بازار ایران به تهران آمده اند.
    وی اظهار داشت: این شرکت ها در بخش های ساخت قطعات خودرو، مصالح و سخت افزارهای ساختمانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ماشین آلات، محصولات پلاستیکی، لوازم خانگی و ... فعالند.
    وی با بیان اینکه شرکت های برتر تایوان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از رقابتی ترین شرکت ها در سطح جهان هستند، افزود: در بخش ماشین آلات نیز در جایگاه پنجم جهان هستیم.
    شاهان وو، ادامه داد: فکر می کنم با توجه به دورنمای رشد جمعیت و رشد اقتصادی در ایران که منجر به افزایش مصرف کالاها می شود، سرمایه گذاری مشترک شرکت های تایوانی و ایرانی می تواند به نفع هر دو کشور باشد؛ به ویژه آنکه کیفیت و قیمت محصولات تایوانی از سطح قابل قبولی برخوردار است.
    وو تاکید کرد: برخی شرکت های تایوانی که پیش از تحریم ها، دستکم 10 سال با ایران سابقه همکاری داشته اند، مشتاقانه مایل به فعالیت دوباره در ایران هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها