عصر خودرو

درخواست تولیدکنندگان فولاد از دولت برای حمایت از آنها با افزایش تعرفه واردات

عصر بازار- عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است: امروز اجرایی سازی توافق برجام نباید بستری برای واردات گسترده انواع کالا به ویژه تولیدات فولادی باشد، بلکه دولت با افزایش تعرفه واردات، سیاست حمایت از تولید کنندگان را به مورد اجرا گذارد .

درخواست تولیدکنندگان فولاد از دولت برای حمایت از آنها با افزایش تعرفه واردات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بهمن قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به دلیل شرایط رکودی، اجرای طرح های عمرانی و بزرگ ملی متوقف شد و شهرداری ها نیز برای پروژه های خود، آهن آلات مورد نیاز را از طریق بورس کالا تامین می کنند.
    وی پیش بینی کرد: چنانچه برنامه ریزی دقیقی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در عرصه تولید فولاد اجرا نشود سال آینده رونق فعالیت تجار و بازرگانان را به دنبال داشته باشد.
    قاسمی اضافه کرد: براساس سند چشم انداز 1404، دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد هدفگذاری شده است؛ تحقق این مهم باید در چارچوب سیاست های حمایت از تولید امکانپذیر شود.
    وی سیاست مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی را در نقطه مقابل تولید ارزیابی کرد و گفت: دولت اختصاص معافیت مالیاتی برای واحد های تولیدی که در شعاع 120 کیلومتری از شهر مادر یا کلان شهرها را برای دوره های پنج ساله پیش بینی کرده و برای مناطق محروم این دوره زمانی افزایش دارد، اما کارخانه فولادسازی آریان که در بویین زهرا قزوین واقع شده از سوی سازمان امور مالیاتی قزوین مکلف به پرداخت مالیات علی الراس شده و باید 640 میلیارد ریال مالیات پرداخت کند.
    این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: مسئولان جمهوری اسلامی همواره تاسی به قانون را مورد تاکید قرار می دهند و فعالان تولید کشور نیز این انتظار را دارند که اصل قانون باشد و همه باید خود را ملزم به اجرای آن سازیم.
    وی حضور شرکت های خارجی در ایران را پس از توافق برجام یادآور شد و گفت: سازمان امور مالیاتی برای گسترش همکاری های بین المللی باید با سیاست تشویقی به استقبال تولیدکنندگان برود، درغیراین صورت برنامه های تولید متوقف و رویکرد دلالی و واسطه گری در جامعه بیش از پیش ترویج می شود.
    قاسمی پیشنهاد کرد، دولت به هنگام واردات کالا، مبلغی ثابت بابت مالیات تعیین کند وارزش افزوده و دیگر عوارض نیز اخذ شود و فعالان اقتصادی از شمول دریافت مالیات در مراحل بعدی معاف شوند.
    وی افزود: سازمان امورمالیاتی به ازای هر کارگر، یک رقم ثابت مالیات مطالبه کند، که این امر پیامد جلوگیری از فرار مالیاتی شرکت ها را به دنبال خواهد داشت.
    عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اضافه کرد: دولت سیاست مهار تورم را در دستور کار خود قرار داده و اکنون موضوع زمینه سازی برای رونق را مطرح ساخته است، اما شیوه مطالبه مالیات از واحدهای تولیدی، در واقع سنگی بزرگ در برابر رونق بخشیدن به اقتصاد کشور ارزیابی می شود.
    وی یادآورشد: واحد تولیدی آریان فولاد با ظرفیت اسمی دو میلیون تنی، 900 نفر کارکنان بیمه شده دارد و چنانچه وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرایط دشوار کنونی در برابر سازمان امور مالیاتی قزوین رسیدگی نکند، از ابتدای سال آینده ناگزیر از تعطیلی این واحد هستیم.
    قاسمی گفت: آمارها نشان می دهد تولید فولاد خام در سال 1392 به رقم 15.5 میلیون تن رسید و پارسال با رشد هفت درصدی، تولید 16.6 میلیون تن محقق شد، اما با شرایط سال 94 انتظار نمی رود تا پایان سال تولید رشد چندانی نسبت به پارسال داشته باشد.
    مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت پیش بینی کرده امسال میزان صادرات فولاد کشور برای نخستین بار به حدود سه میلیون تن برسد.
    جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و براساس برنامه، در 10 سال آینده ظرفیت تولید کشور باید به رقم 55 میلیون تن برسد که از این رقم حدود 15 میلیون تن باید صادر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها