عصر خودرو

در جریان معاملات روز جاری

حجم معاملات فرابورس ایران به بیش از ۲ میلیارد اوراق بهادار رسید

عصر بازار- فرابورس ایران معاملات امروز خود را با رشد ۲.۴۵ واحدی شاخص کل و افزایش آیفکس به رقم ۸۲۳ واحدی به پایان رساند.

حجم معاملات فرابورس ایران به بیش از ۲ میلیارد اوراق بهادار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، سه‌شنبه 18 اسفند ماه بیش از 2.1 میلیارد اوراق بهادار در فرابورس ایران دادوستد شد تا به این ترتیب ارزش معاملات آن در روز جاری به رقم حدود 11 هزار و 29 میلیارد ریال برسد. رشد 0.3 درصدی شاخص نیز در حالی طی معاملات امروز رخ داد که نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت تهران و فولاد هرمزگان جنوب، بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک دی و پتروشیمی مارون به ترتیب بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص منعکس کردند.
    بررسی معاملات بازارهای اول، دوم و پایه حاکی از آن است نماد بانک دی با خرید و فروش 41 میلیون سهم به ارزش 76.8 میلیارد ریال، بالاترین حجم معاملات روز جاری را به نام خود ثبت کرده است. در همین حال نماد "اخزا2" نیز با معامله بیش از 294 هزار اوراق بهادار به ارزش 262 میلیارد ریال، بالاترین میزان حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را در اختیار خود گرفته است.
    فرابورس ایران امروز همچنین شاهد دو عرضه اولیه در بازار دوم بود. در نخستین عرضه اولیه، سهام شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در حجم 38 میلیون و 100 هزار  سهم عرضه و قیمت هر سهم آن 2900 ریال کشف شد. در دومین عرضه اولیه روز جاری نیز 10 میلیون سهم شرکت صنایع بهداشتی ساینا عرضه شد که هر سهم آن در فرایند کشف قیمت 1980 ریال به ثبت رسید.
    امروز در بازار اول بیش از 323 میلیون سهم به ارزش حدود 886 میلیارد ریال و در بازار دوم نیز بالغ بر 160 میلیون سهم به ارزش 490 میلیارد ریال دادوستد شد.
    در پایان معاملات روز جاری همچنین نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی مرحله اول در نماد "اخزا1"، به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد در روز یکشنبه 23 اسفندماه بسته شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها