عصر خودرو

پیش‌بینی رییس اتاق بازرگانی تهران از میزان رشد اقتصادی ۹۵

عصر بازار- بسیاری از پیش‌بینی‌ها برای اقتصاد ایران در سال آینده حاکی از افزایش سرمایه‌گذاری و بهبود رشد اقتصادی است و به گفته رییس اتاق بازرگانی تهران، اقتصاد ایران در سال آینده حداقل رشد چهار درصدی را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی رییس اتاق بازرگانی تهران از میزان رشد اقتصادی ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،‌ هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران امروز در نشستی با اصحاب رسانه، با مروری بر برخی اتفاقات مهم سال 1394، دغدغه اصلی بخش خصوصی را در این سال دفاع از منافع بخش خصوصی عنوان کردند.

    مسعود خوانساری - رییس اتاق بازرگانی تهران - در این زمینه تصریح کرد که به دلیل رکود حاکم بر فضای اقتصادی، امسال یکی از سخت‌ترین سال‌ها به لحاظ اقتصادی بوده است.

    او همچنین عنوان کرد که در کنار برخی مشکلات توفیقات مطلوبی از جمله توافق هسته‌ای برای کشور اتفاق افتاد.

    به گفته خوانساری، خیلی‌ها باور نمی‌کردند توافق هسته‌ای که تبدیل به یک چالش چندین ساله شده بود ظرف تنها چند ماه انجام شود.

    خوانساری ضمن گذری بر فضای اقتصادی بعد از اجرایی شدن برجام، اینگونه اظهار کرد که با وجود آنکه هنوز فضای اقتصادی به طور کامل گشایش نیافته است، فضای مثبتی به لحاظ روانی ایجاد شده که تا اندازه‌ای اقتصاد ایران را به روی دنیای خارج باز کرده است.

    رییس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش نقش مشاوره ای اتاق بازرگانی برای قوای سه‌گانه را با اهمیت توصیف کرد.

    وی معتقد است که اتاق بازرگانی با تعامل و گفت‌وگو در جهت حل و فصل مشکلات تلاش می‌کند و تا کنون هم تلاش کرده که دولت را به شکل منصفانه نقد کند و در برخی موارد نیز دولت را به چالش بکشد.

    به گفته خوانساری، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی بنای تقابل با دولت را ندارد و قصد دارد با تعامل و اجماع بر روی مسائل و مشکلات در جهت حل آن‌ها گام بردارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها