عصر خودرو

تولید زعفران ایران در ۱۰ سال آینده ۲ برابر می‌شود

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تولید طلای سرخ ایران حداقل دو برابر می‌شود، گفت: از همین الان باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود تا دچار مشکل نشویم.

تولید زعفران ایران در ۱۰ سال آینده ۲ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی حسینی با بیان اینکه در حال حاضر  سطح زیرکشت زعفران در دو استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی بالغ بر 80 هزار هکتار استان است، اظهارداشت: این میزان در 10 تا 15 سال آینده دو برابر می‌شود.

    وی اضافه کرد: ما باید چاره‌ای برای این مساله  بیندیشیم و تولید و صادرات را مدیریت کنیم.

    حسینی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تولید زیاد و تقاضای پایین در بازارهای جهانی، باید میزان تولید طلای سرخ را کاهش دهیم؟ گفت: خیر، نباید تولید را کاهش داد بلکه باید آن را مدیریت کرد، به عنوان مثال فرآورده‌های جانبی و صنایع تبدیلی را گسترش داد.

    وی ادامه داد: ما باید در این زمینه  کارهای تحقیقاتی انجام دهیم و بتوانیم فناوری‌های نو را به کار بگیریم تا فرآورده جدیدی از طلای سرخ استخراج و آن را در دنیا عرضه کنیم.

    عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه در حال حاضر تولید طلای سرخ ما 300 تن است، افزود: در آینده‌ای نزدیک این میزان به حدود 500 تن خواهد رسید، بنابراین ما باید از همین الان به فکر باشیم، چرا که بین 10 تا 15 سال آینده سطح زیر کشت‌مان 160 هزار هکتار خواهد بود.

    حسینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در این زمینه پیشنهادی به وزارت جهادکشاورزی ارائه شده است؟ گفت: پیشنهاد تشکل‌ها و بخش خصوصی برای وزارت جهادکشاورزی ملاک نیست و اهمیت زیادی ندارد، ضمن اینکه این موضوع مربوط به زمان حال نیست و سال‌هاست که چنین روالی وجود داشته است، اگر غیر از این بود ما در شرایط فعلی قرار نداشتیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها