عصر خودرو

به مناسبت روز جهانی زن:

"همسانی زن و مرد" موضوع زنگ امروز معاملات بورس بخارست

عصر بازار- بورس اوراق بهادار بخارست(BVB) با همراهی ۳۴ بورس اوراق بهادار دیگر در سراسر دنیا به صورت همزمان، زنگ آغاز معاملات خود را به مناسبت روز جهانی زن به نام "زنگ همسانی زن و مرد" به صدا در آوردند.

"همسانی زن و مرد" موضوع زنگ امروز معاملات بورس بخارست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، 8 مارس مصادف با روز جهانی زن، موجب شد 35 بورس جهانی، زنگ های آغاز معاملات خود را به احترام، همسانی زن و مرد به صدا در آورند.

    این مراسم که با همت زنان سازمان ملل متحد، برنامه پیمان جهانی سازمان ملل، برنامه پایدار بورس های جهانی سازمان ملل، گروه همکاری بین المللی مالی، فدراسیون جهانی بورس های اوراق بهادار برگزار شد.

    سخنگوی بورس بخارست با به صدا در آوردن زنگ معاملات در خصوص روز جهانی زن ابراز داشت: توامندسازی زنان در عرصه های اقتصادی یکی از راه های کلیدی برای رسیدن به پایداری و توسعه اقتصادی در شرکت ها و بنگاه های بزرگ افتصادی است.

    وی در این خصوص ادامه داد: بخش خصوصی ساختار برابری و همسانی زن و مرد را در طبقات مختلف شغلی رعایت کرده است و این اقدام موجب افزایش بهره وری، استفاده از استعدادهای گوناگون، جذب مشتریان و افزایش کیفیت تولیدات شده است.

    بر اساس این گزارش، رومانی در میان کشور های اروپایی، پایین ترین رتبه اشتغال زنان در هیأت مدیره شرکت های بزرگ را به خود اختصاص داده است.

    این در حالی است که، در حدود 12 درصد از اعضای 10 شرکت برتر در بورس بخارست در سال 2014 میلادی را زنان تشکیل داده اند.

    در این بین، ایسلند بیشترین میزان زنان را در اعضای هیأت مدیره شرکت های خود جای داده است و 45 درصد از زنان در این کشور در پست های مدیریتی مشغول به کار هستند در حالی که نروژ 38 درصد، فرانسه و لتونی 32 درصد .

    درصد زنانی که در هیأت مدیره های شرکت های بزرگ در بورس بخارست به فعالیت مشغول هستند در سال 2014 در حدود 14 درصد بوده است در حالی که این مقیاس در سال 2011 میلادی برابر با 19 درصد بوده است.

    به طور کلی، 48 درصد از شرکت های پذیرفته شده در بورس بخارست حداقل یک زن را در هیأت مدیره خود دارند. در حالی که در سال 2011 میلادی 61 درصد از شرکت ها دارای یک عضو زن در هیأت مدیره خود بودند .

    تنها 4 شرکت از 79 شرکتی که در بازار اصلی بورس بخارست در سال 2014 فعال بودند مدیر عامل زن داشتند.

    همسانی زن و مرد یک مسئله بزرگ در رومانی محسوب می شود در حالی که میزان اشتغال مردان در این کشور نسبت به زنان، بالاتر است در حالی که درصد زنان تحصیلکرده در این کشور 45 درصد بیشتر از جمعیت مردان تحصیلکرده است.

    در سال 2014 میلادی، درصد اشتغال بین زنان و مردان در رومانی 74 درصد اعلام داشت در حالی که در سال 2004 میلادی این متغیر برابر با 80 درصد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها