عصر خودرو

واگذاری سهام دولت در سه بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دارا سوم

عصر بازار- هیات وزیران با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‏ های ملت، تجارت و صادرات ایران در قالب صندوق سرمایه‏ گذاری قابل معامله (ETF) واسطه‏ گری مالی- دارا سوم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد.

واگذاری سهام دولت در سه بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دارا سوم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»  به نقل از دفتر هیات دولت، هیئت وزیران در جلسه 23 مهر 1399 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد قانون بودجه سال 1399 کل کشور، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه دادند باقیمانده سهام دولت در بانک ‏های ملت، تجارت و صادرات ایران را در قالب صندوق سرمایه ‏گذاری قابل معامله (ETF ) واسطه‏ گری مالی- دارا سوم واگذار کند.

    بر اساس این تصمیم، سقف سرمایه‏ گذاری هر شخص حقیقی در صندوق یادشده، 50 میلیون ریال تعیین می ‏شود. در صورت فزونی تقاضا بر عرضه، از روش تسهیم به نسبت برای تخصیص استفاده خواهد شد.

    همچنین، میزان تخفیف واگذاری سهام دولت در صندوق سرمایه ‏گذاری قابل معامله (ETF) واسطه ‏گری مالی- دارا سوم شامل باقیمانده سهام دولت در بانک‏ های ملت، تجارت و صادرات ایران به میزان 20 درصد تعیین می‏ شود.

    افزون بر این، مبنای محاسبه قیمت برای اعمال تخفیف، قیمت متوسط سهام در 30 روز قبل از شروع پذیره ‏نویسی خواهد بود. به هر حال قیمت پس از اعمال تخفیف نباید از 70 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره ‏نویسی کمتر باشد.