عصر خودرو

نفت ۴۰ دلاری شد

عصر بازار- با افزایش امیدواری ها به اقدام اوپک در کاهش عرضه نفت و به رغم نگرانی ها نسبت به رشد اقتصادی چین قیمت جهانی نفت از ۴۰ دلار در هر بشکه عبور کرد.

نفت ۴۰ دلاری شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آمارهای ضعیف تجاری چین موجب شد قیمت ها در روز سه شنبه کاهش یابد، اما نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم سال 2016 در جلسه قبل همچنان در رقم بالای 40 دلار باقی ماند. تولید کنندگان گفت و گوهایی را برای حمایت از بازار اعلام کرده اند و سرمایه گذاران احتمالات جدیدی درباره افزایش قمیت ها مطرح می کنند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 52 سنت کاهش به 40 دلار و 32 سنت رسید. روز دوشنبه، قیمت نفت برنت در معاملات میانه روز بیش از 5.5 درصد افزایش یافت و 49 درصد نسبت به پایین ترین رقم سال 2016 که روز 20 ژانویه به ثبت رسیده بود، رشد داشت.
    قیمت نفت خام آمریکا نیز با 42 سنت کاهش به 37 دلار و 48 سنت رسید، اما تقریبا 45 درصد نسبت به پایین ترین رقم های سال 2016 که روز 11 فوریه به ثبت رسیده بود، افزایش داشت.
    در قسمت تقاضا، واردات نفت خام چین در فاصله ماه های ژانویه تا فوریه 19.1 درصد رشد داشت و به 31.80 میلیون تن (حدود 8 میلیون بشکه در روز) رسید. ای در حالی بود که آمارهای کالایی و تجاری ضعیفی از سوی چین در روز سه شنبه منتشر شد.
    به رغم تقاضای قوی، تردیدها درباره تداوم رشد مصرف، بر بازارها سایه افکنده است.
    بر اساس آمارهای اتحادیه خودروهای مسافری چین، میزان فروش خودرو در این کشور، که عاملی کلیدی در افزایش تقاضا برای بنزین است در ماه فوریه نسبت به یک سال قبل 3.7 درصد کاهش یافت و به 1.37 میلیون دستگاه رسید.
    اواخر روز دوشنبه، تولید کنندگان نفت در آمریکای جنوبی اعلام کردند که برای گفت و گو درباره اقدامی جهت حمایت از قیمت ها تشکیل جلسه خواهند داد.
    گری روس، رئیس موسسه مشورتی پیرا در نیویورک گفت، قمیت نفت تا پایان امسال به 50 دلار افزایش خواهد یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها