عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

چرا بورس به قیمت دلار بی‌اهمیت است؟

عصر بازار- بازار سهام به تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا رسیده است و این موضوع شاید نشانگر به اتمام رسیدن اصلاح قیمتی سهم‌ها باشد. اما روند صعودی بازار سهام در آینده به چه متغیرهایی بستگی دارد؟

چرا بورس به قیمت دلار بی‌اهمیت است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تجارت‌نیوز، در حالی که قیمت ارز به بالای 30 هزار تومان رسیده است اما سهم‌های ارز محور بازار سهام واکنش مثبتی به این افزایش قیمت ندارند.

    ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با اصلاح قیمتی بازار سهام بیان کرد: به نظر می‌رسد اصلاح بازار سهام در برخی از سهم‌ها تمام نشده اما کلیت بازار و صنایع بزرگ و بنیادین به نوعی اصلاح قیمتی خوبی داشتند و در حال کف‌سازی هستند.

    او در رابطه با دلایل عدم واکنش بازار سهام به افزایش قیمت دلار گفت: از معدود دفعاتی است که بازار به نرخ ارز واکنش نشان نمی‌دهد و این موضوع دو دلیل دارد که اولی این است که بعد از متعادل شدن بازار سهام شاهد خروج نقدینگی هستیم و دومین دلیل این است که سهامداران دلار بالای 30 هزار تومان را نپذیرفتند و احتمال می‌دهند اگر بایدن در انتخابات امریکا پیروز شود ما شاهد ریزش قیمت دلار خواهیم بود.

    او در رابطه با روند بازار سهام در آینده گفت: روند بازار در آینده به سه متغییر که اولی انتخابات آمریکا، دومی واکنش ارز بعد از انتخابات آمریکا و سومی واکنش دولت ایران به انتخابات آمریکا بستگی دارد که اگر ترامث رئیس جمهور شود نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند و در کوتاه‌مدت به نفع بازار سهام است اما اگر بایدن رئیس جمهور شود در بلندمدت بازار سهام بهتر خواهد شد. در این میان نقش و موضع دولت ما نیز مهم است از این جهت که اگر ترامپ رئیس جمهور شود دوباره در انزوا می‌مانیم یا پای میز مذاکره خواهیم رفت.

    او در پایان خاطرنشان کرد: تا انتخابات آمریکا روند بازار سهام سینوسی خواهد بود اما برای پیش‌بینی بازار سهام باید ببینیم بعد از انتخابات تکلیف متغییرهای تاثیرگذار چه خواهد شد.

    برچسب ها