عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

روزهای خوب صنعت نفت در راه است

عصر بازار- معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که روزهای خوب صنعت نفت در راه است، گفت: ایران هم اکنون درموضع انتخاب قرار دارد و می تواند براساس منافع تدوین شده، شریکان خارجی خود را انتخاب کند.

روزهای خوب صنعت نفت در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی نیا بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ١٧ اسفندماه) پس از دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت با هنادی زوبکو، معاون نخست وزیر اوکراین در جمع خبرنگاران درباره این که آیا مذاکراتی که در هفت ماه اخیر با شرکتهای خارجی انجام شده منجر به امضای قرارداد می شود، گفت: شک نکنید که می شود؛ مذاکرات تاکنون بسیار خوب پیش رفته است و علاقمندی شرکتهای خارجی برای حضور در صنعت نفت و گاز ایران بسیار زیاد است.

    وی با بیان این که ایران هم اکنون درموضع انتخاب قرار دارد و می تواند برای اساس منافع تدوین شده، شریکان خارجی خود را انتخاب کند، تصریح کرد: روزها و ماه‌های خوبی در انتظار صنعت نفت ایران بویژه در سه تا چهار ماه نخست سال ٩٥ است.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که مذاکرات خوبی با شرکتهای اروپایی، روسی و چینی تا کنون برگزار شده که این مذاکرات هم اکنون در حال بررسی است، یادآور شد: پس از بررسی انجام شده، قرارداد پروژه های اولویت دار امضا می شود.

    معاون وزیر نفت سپس درباره محور دیدار امروز با هیئت اوکراینی که افزون بر معاون نخست وزیر این کشور، وزیر نفت و زغال سنگ و وزیر اقتصاد و زیرساختهای این کشور نیز حضور داشتند، یادآور شد: این ملاقات در حاشیه پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی همکاری دو کشور که ریاست آن برعهده محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی بود، برگزار شد.

    وی با بیان این که در این کمیسیون مشترک یک سند همکاری میان دو کشور به تصویب رسیده است، درباره ملاقات امروز نیز با اشاره به این که سابقه همکاری ایران و اوکراین در صنعت نفت و گاز زیاد است، افزود: دو کشور در زمینه انتقال نفت و گاز در ایران و ساخت کمپرسورها و تجهیزات، با یکدیگر همکاری داشتند.

    زمانی نیا با بیان این که هیئت اوکراینی برای حضور در پروژهای صنعت نفت ایران ابراز علاقه کرده است، اظهار کرد: بخش بالادستی نفت، ذخیره سازی گاز و ساخت تجهیزات نفتی بخشهای مورد علاقه اوکراین برای حضور در ایران بوده است.

    به گفته معاون وزیر نفت، قرار است شرکتهای ایرانی و اوکراینی در روزهای آینده با هم ملاقات کنند تا وجوه تشابه و ظرفیت همکاری را با یکدیگر بررسی کنند و گسترش دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها