عصر خودرو

وزیر نفت امارات:‌

قیمت نفت تا پایان سال اصلاح می شود

عصر بازار- وزیر نفت امارات متحده عربی پیش‌بینی کرد که قیمت‌ نفت خام در انتهای سال «اصلاح» خواهد شد و گفت که این عضو اوپک از هر نشست ممکن بین کشورهای تولیدکننده نفتی برای غلبه بر عرضه مازاد نفتی استقبال می‌کند.

قیمت نفت تا پایان سال اصلاح می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات متحده عربی اعلام کرد: با توجه به اینکه دارایی بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت خارج از اوپک با قیمت‌های کنونی در حال کاهش است، بازارها آماده تعادل مجدد هستند. تولید رو به کاهش در میادین نفتی که نیاز به قیمت‌های بالاتر برای سربه‌سر شدن دارد، «خبر خوبی» برای ثبات بیشتر در بازار خواهد بود. 

    المزروعی ادامه داد: «من هنوز خوش‌بین هستم که در انتهای سال یا قبل از پایان سال ما شاهد اصلاح قیمت‌ها باشیم.  ما باید صبور باشیم. این اتفاق در چند هفته یا چند ماه نخواهد افتاد. اصلاح قیمتی ادامه‌دار نیازمند زمان خواهد بود.»

    بر اساس اظهارات وزیر نفت نیجریه، اعضای اوپک قصد دارند تا در نشستی با دیگر تولیدکنندگان در روسیه در 20 مارس مذاکرات تازه‌ای را در مورد توافق برای محدودکردن سطح تولید نفت انجام دهند. عربستان سعودی، روسیه، قطر و ونزوئلا شانزدهم فوریه در دوحه توافق کردند که اگر تولیدکنندگان دیگر همراه آنها شوند، به منظور مقابله با عرضه مازاد تولیدات خود را در مقادیر ماه ژانویه ثابت نگاه دارند. پس از دعوای اوپک و تولیدکنندگان پرهزینه بر سر سهم بازار، قیمت هر بشکه نفت برنت در سال گذشته افتی 33 درصدی داشته است.

    جزئیات اندکی از نشست تولیدکنندگان از سوی امانوئل کاچیکوو وزیر نفت و منابع طبیعی نیجریه منتشر شده است. المزورعی اعلام کرد: «من هنوز دعوتنامه‌ای دریافت نکرده‌ام، اگر برای من دعوتنامه بفرستند و منطقی باشد، مطمئنا امارات متحده عربی و همه کشورها در این نشست حضور به هم خواهند رساند.»

    چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک، در ماه فوریه 2.98 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. المزروعی ادامه داد که برای همه ثابت نگهداشتن سطح تولید منطقی خواهد بود و افزایش تولید در قیمت‌های کنونی برای هیچکس مقرون به صرفه نخواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها