عصر خودرو

نفت بالای ۴۰ دلار نمی‌رود

عصر بازار- مشاور موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تاکید کرد: بعید است که قیمت نفت به بالای ۴۰ دلار برسد. اما اگر تولید نفت در آمریکا کاهش یافته و بر قیمت تاثیرگذاشته باشد، در این صورت می‌توان به بالا رفتن بیشتر قیمت امید داشت.

نفت بالای ۴۰ دلار نمی‌رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مهران امیرمعینی در خصوص علت افزایش قیمت نفت به مرز 40 دلار، عنوان کرد: دو مساله می‌تواند این افزایش قیمت را ایجاد کرده باشد. اولین مساله بهبود اوضاع اقتصادی چین و دیگری کاهش تولید نفت در آمریکاست که هردو می‌توانند قیمت‌ها را تقویت کنند.

    وی عنوان کرد: البته با توجه به شرایط بازار که عرضه بیشتر از تقاضاست، قیمت‌ها نمی‌تواند رشد بسیار زیادی داشته باشد. هرچند که اگر این افزایش قیمت به دلیل کاهش تولید در آمریکا باشد، در این صورت می‌توان به ادامه داشتن تقویت قیمت امیدوار بود.

    این کارشناس بازار نفت عنوان کرد: به نظرم بعید است که قیمت نفت بالای 40 دلار رود اما در کل برای صحبت کردن در مورد پایدارd قیمت 39 دلار برای نفت برنت زود است.

    بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته روند قیمت نفت به سمت افزایش سیر کرده و امروز دوشنبه در لحظه تنظیم این گزارش به 39 دلار و 19 سنت رسید. این روند افزایشی از روزهای پایانی هفته گذشته آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها