عصر خودرو

پس از قرارداد فروش نفت؛

دومین قرارداد نفتی ایران و توتال فرانسه امضا شد

عصر بازار- پژوهشگاه صنعت نفت ایران و توتال فرانسه قراردادی به منظور اجرای پروژه‌های مشترک نفت و گاز امضا کردند.

دومین قرارداد نفتی ایران و توتال فرانسه امضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پس از امضای قرارداد دائمی فروش روزانه 160 هزار بشکه نفت خام بین شرکت ملی نفت ایران و توتال، قراردادی بین پژوهشگاه صنعت نفت و این شرکت نفتی فرانسوی امضا شد.

    وزارت نفت امروز اعلام کرد: پس از چند دور مذاکره مدیران شرکت توتال فرانسه با مدیران ارشد پژوهشگاه صنعت نفت، دو طرف برای همکاری در حوزه های پژوهشی و خدمات فناورانه توافق کردند.

    بر این اساس در طول چند روز گذشته تاکنون دور جدید مذاکراتی با حضور مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت و مدیرانی از حوزه های اکتشاف و تولید، برنامه‌ریزی و توسعه در بخش آسیای مرکزی و مشاور فناوری‌های نفتی در بخش خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت توتال فرانسه در تهران انجام شد.

    در نهایت با انجام مذاکرات نهایی قراردادی بین دو مجموعه به منظور اجرای مشترک طرح‌های نفت و گاز در ایران امضا شده است.

    این قرارداد جدید در حالی بین پژوهشگاه صنعت نفت ایران و توتال فرانسه امضا شده که براساس اعلام بیژن زنگنه وزیر نفت، شرکت نفت ایران و توتال فرانسه پس از امضای قرارداد فروش نفت تا چند روز آینده یک قرارداد محرمانه به منظور توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی امضا می‌کنند.

    زنگنه وزیر نفت با تایید آغاز مذاکرات نفتی شرکت ملی نفت ایران با توتال فرانسه بر سر توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی، گفت: به زودی قرارداد محرمانگی توسعه این میدان با توتال امضا خواهد شد.

    در همین حال سیدمحمود مرعشی مجری توسعه میدان آزادگان در شرکت مهندسی و توسعه نفتی اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه، پیش بینی می‌شود حجم سرمایه گذاری توسعه فاز دوم میدان آزادگان جنوبی کمتر از 5 میلیارد دلار باشد، گفته است: از این رو در کنار توتال با چند شرکت دیگر همچون «اینترپوز و وینچی»، «هیوندایی» کره جنوبی و «ماروبنی» ژاپن هم مذاکراتی انجام گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها