عصر خودرو

مدیر صندوق پالایش یکم پاسخ داد:

آیا برای صندوق پالایش یکم اوراق تبعی منتشر می‌شود؟

عصر بازار- مدیر صندوق پالایش یکم گفت:اگر احساس شود مردم با خرید صندوق پالایش یکم متضرر می‌شوند حتما در مورد انتشار اوراق تبعی برای سهام این صندوق تصمیم گیری می‌کنیم.

آیا برای صندوق پالایش یکم اوراق تبعی منتشر می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داود رزاقی مدیر صندوق پالایش یکم در رابطه با عرضه صندوق دارا سوم و  راهکار های دولت به منظور جلوگیری از متضرر شدن مردم، اظهار کرد:دولت برای جلوگیری از متضرر شدن مردم می تواند از مکانیزم قیمتی استفاده کند، یعنی می‌تواند تخفیف‌ بیشتری در زمان عرضه داراسوم در نظر بگیرد، این کار اعتماد مردم را در زمان خرید بیشتر می کند.

    مدیر صندوق پالایش یکم در رابطه با نقش حقوقی ها در رشد سهام صندوق پالایش یکم بعد از شروع معاملات این صندوق،گفت:حقوقی ها می توانند در رشد سهام صندوق پالایش یکم در زمان شروع معاملات آن بسیار موثر باشند زیرا حمایت‌ آنها باعث می‌شود که قیمت‌ها تثبیت شود.

    رزاقی در پاسخ به این سوال که آیا برای صندوق پالایش یکم اوراق تبعی منتشر می شود؟، بیان کرد:در حال حاضر 5 درصد از مجموع منابع این صندوق برای بازار گردانی در نظر گرفته شده، با اینکه این مبلغ بسیار ناچیز است، اما به نقد شوندگی سهام این صندوق کمک می‌کند. در رابطه با انتشار اوراق تبعی برای سهام صندوق پالایش یکم فعلا تصمیمی گرفته نشده است، اما اگر احساس شود احتمال متضرر شدن سهامداران این صندوق وجود دارد، حتما در خصوص انتشار اوراق تبعی تصمیم گیری می کنیم.

    رزاقی در پاسخ به این سوال تکلیف افرادی که بیشتر از سقف قانونی اقدام به خرید سهام صندوق‌های پالایش یکم کردند چه می‌شود؟ گفت: طبق مصوبه وزارت اقتصاد جمع خرید سهام صندوق های دارا یکم و پالایش یکم توسط یک فرد باید پنج میلیون تومان باشد، اما عده‌ای بر خلاف این قاعده عمل و سهام بیشتری خریداری کردند که مجموع خرید های غیرمجاز حدود چهارصد میلیارد تومان برآورد شده است که با بررسی‌های انجام شده از طریق کارگزاری ها و درگاه های بانکی مبالغ اضافی به حساب خریداران واریز شد.

    او در رابطه باعملکرد شرکت سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین، گفت: این شرکت یکی از اولین شرکت‌های تامین سرمایه در کشور به شمار می آید که از کارکرد مهم آن می توان به هدایت وجوه مردم به صندوق‌های سرمایه گذاری و تامین وجوه برای شرکت‌ها نام برد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو