عصر خودرو

با تاسیس دفتر در تهران

کارخانه‌ساز ژاپنی به ایران بازمی‌گردد

عصر بازار- رئیس یکی از شرکت های بزرگ کارخانه ساز ژاپن با اشاره به فرصت های بزرگ تجاری در ایران گفت: ما کارمندان خودمان را به دلیل تحریم ها از این کشور خارج کرده ایم، اما قصد داریم تا فصل بهار یک یا دو دفتر در تهران تاسیس کنیم.

کارخانه‌ساز ژاپنی به ایران بازمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران اکنون که از تحریم های غرب رها شده، در آستانه احداث پالایشگاه های جدید نفتی و کارخانجات پتروشیمی قرار دارد. کارشناسان هشدار می دهند که سرمایه گذاری در این کشور خاورمیانه ای به دلیل تنش های فرقه ای با همسایگانی نظیر عربستان همچنان پرریسک است. اما شرکت ها نگران یک ریسک دیگر هستند و آن از دست دادن فرصت های عظیم است.

    جی جی سی، یکی از شرکت های بزرگ کارخانه ساز ژاپن، یکی از شرکت هایی است که به دنبال راه های استفاده از پتانسیل بازار پرسود ایران است. یوشیهیرو شیگه هیسا، رئیس گروه جی جی سی به چشم انداز تجارت در ایران خوش بین است.

    وی در پاسخ به این سوال که انتظاراتتان از ایران بعد از تحریم چیست گفت، این فرصتی برای ورود به یک بازار بزرگ و امیدوار کننده است. ایران با حدود 80 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین جمعیت ها را در خاورمیانه دارد. این کشور گفته تولید نفت خود را در دو مرحله به میزان یک میلیون بشکه افزایش خواهد داد. ما کارمندان خودمان را به دلیل تحریم ها از این کشور خارج کرده ایم، اما قصد داریم تا فصل بهار یک یا دو دفتر در تهران تاسیس کنیم. ما انتظار داریم تقاضا برای کارخانه جات افزایش یابد و امیدواریم تا پایان امسال قراردادهایی را منعقد کنیم.

    این فعال اقتصادی ژاپنی افزود: فرصت هایی برای دیگر بنگاه های اقتصادی ژاپنی و نه فقط ما در ایران وجود دارد. به دلیل تحریم ها دولت اعتبارات برای پروژه های جدید را محدود کرده است. برای تلاش های بزرگ، تهران به دنبال گرفتن وام هایی بزرگ یا سایر ترتیبات مالی با شرکای خود خواهد بود.

    وی افزود، ما می خواهیم در زمینه هایی سرمایه گذاری کنیم که به توسعه این کشور کمک کند. هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده، اما ممکن است سرمایه گذاری در بخش بیمارستانی یا کشاورزی و همچنین نیروگاه های برق را بررسی کنیم.

    وی در خصوص تعمیق درگیری های مذهبی در منطقه بعد از تشدید تنش ها بین ایران و عربستان گفت، احساس من این است که روابط دو جانبه بیش از این بدتر نخواهد شد. افت قیمت نفت در حال آسیب زدن به اقتصاد هر دو کشور (ایران و عربستان) است. آنها باید از این مسئله آگاه باشند که الان زمان مواجهه با یکدیگر نیست.

    «به علاوه، ما باید وقتی با ایران قرارداد می بندیم محتاط باشیم، تا مانع از به خطر افتادن روابطمان با عربستان شویم. من اخیرا، به عربستان سفری داشتم. هرچند این کشور ممکن است از تجارت ما با ایران استقبال نکند، اما دریافت من این بود که آنها آن را خواهند پذیرفت.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها