عصر خودرو

مدیر مالی نفت و گاز پارسیان خبر داد؛

ورود سرمایه گذاران بلژیکی و نروژی به "پارسان"

عصر بازار- نوع همکاری این سرمایه‌گذاران با "پارسان" تأمین مالی و اعطای تسهیلات برای انجام پروژه‌های شرکت‌های زیر مجموعه گسترش نفت و گاز پارسیان و یا به صورت انتقال تکنولوژی، تجهیزات و لایسنس صورت خواهد پذیرفت.

ورود سرمایه گذاران بلژیکی و نروژی به "پارسان"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیر مالی شرکت نفت و گاز پارسیان در خصوص اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران از کشور بلژیک و نروژ در این شرکت، به بورس نیوز اظهار داشت: بحث حضور سرمایه گذارانی از دو کشور نروژ و بلژیک در "پارسان" مدتی است مطرح شده و مذاکراتی نیز در این خصوص بین این مجموعه و همتایان خارجی آن ها صورت گرفته و حضور این سرمایه گذاران را در این مجموعه تأکید می کنم اما به این زودی آثار سود و زیانی برای این مجموعه در پی نخواهد داشت.

    حمیدرضا نبی‌زاده در ادامه افزود: نوع همکاری این سرمایه گذاران با "پارسان" تأمین مالی و اعطای تسهیلات برای انجام پروژه‌های شرکت‌های زیر مجموعه گسترش نفت و گاز پارسیان و یا به صورت انتقال تکنولوژی، تجهیزات و لایسنس صورت خواهد پذیرفت. در خصوص سرمایه گذاری در سهام شرکت های زیر مجموعه نیز با سرمایه گذاران خارجی زیادی مذاکرتی صورت گرفته است که تا به این لحظه نه تنها مذاکره ای در این رابطه صورت نگرفته بلکه ذهنیت لازم برای آمادگی و حضور بلژیکی ها و نروژی ها در این زمینه فراهم نشده است.

    وی در رابطه با زمان آغاز فعالیت این سرمایه گذاران در "پارسان" گفت: ورود عملیاتی این شرکت های خارجی در غالب تأمین مالی و اعطای تسهیلات در نیمه دوم سال 95 صورت خواهد پذیرفت و در حال حاضر نیز تنها مذاکره انجام می شود و این مجموعه ها در حال جمع آوری اطلاعات، مذاکره و مطالعات اولیه در رابطه با پروژه های شرکت هستند ولی همانطور که عنوان شد آغاز همکاری و عملیاتی شدن این امر از نیمه دوم سال 95 انجام خواهد شد.

    نبی‌زاده در رابطه با علت این شکاف زمانی تا آغاز همکاری توضیح داد: ما در حال حاضر با شرکت های زیادی در اروپا از جمله بلژیک، نروژ، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، کره، ژاپن و سوئیس و یک بانک بحرینی برای تامین مالی و اعطای تسهیلات مذاکراتی انجام داده ایم اما همانطور که ذکر شد این همکاری ها با یک شکاف زمانی عملیاتی خواهد شد که یکی از دلایل عمده آن ایجاد بستر‌های لازم برای این همکاری ها است، ما باید گزارش ها و اطلاعات شرکت و زیر مجموعه هایش را مطابق با استانداردهای بین‌المللی و در قالبی استاندارد و با زبان بین المللی تهیه کنیم که خود این امر نیاز به زمانی حداقل 5 ماهه خواهد داشت.

    این مقام مسئول در خاتمه گفت: در صورت های مالی شرکت و عملکرد واقعی سه ماهه موفق به پوشش سود بودجه 95 نشده ایم، که علت عمده این امر عدم تشکیل مجمع سالیانه شرکت های سرمایه پذیر طی سه ماهه نخست سال مالی ما که منتهی به 31 شهریور 95 می باشد، بوده و با تشکیل این مجامع قطعاً سود شناسایی خواهیم کرد و به همین دلیل هم پیش بینی 95 خود را تغییر نداده ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها