عصر خودرو

وزیر نفت مطرح کرد

فاینانس، شرط موفقیت شرکت‌های اوکراینی در اجرای پروژه‌های نفتی

عصر بازار- وزیر نفت با بیان این که صنعت نفت پروژه‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاری طراحی کرده است، گفت: شرط موفقیت شرکت‌های اوکراینی در ایران این است که همه عملیات از طریق سیستم بانکی این کشور فاینانس شود.

فاینانس، شرط موفقیت شرکت‌های اوکراینی در اجرای پروژه‌های نفتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن زنگنه بعدازظهر امروز (دوشنبه، ١٧ اسفندماه) در دیدار با هنادی زوبکو، معاون نخست وزیر اوکراین با اشاره به این که فعالیت صنعت نفت با شرکتهای اوکراینی به گذشته های دور بازمی گردد که در آن شرکتهای این کشور در صنعت گاز ایران فعالیت داشته اند، یادآور شد: شرکتهای اوکراینی در بخش ساخت توربین و کمپرسورهای گازی با صنعت گاز ایران همکاری داشته اند که این همکاری می تواند در پساتحریم ادامه یابد.

    وی با تاکید بر لزوم گسترش شناخت فرصتهای همکاری میان تهران و کی‌یف ساخت تجهیزات را یکی از زمینه های همکاری عنوان کرد و گفت: دو کشور می توانند در زمینه ساخت تجهیزات همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند ضمن این که ظرفیتهای خوبی در این بخش در ایران وجود دارد.

    وزیر نفت با بیان این که ما برای سرمایه گذاری شرکتهای خارجی پروژه های زیادی را طراحی کرده ایم به بخش پتروشیمی اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه بخش صنعت پتروشیمی ایران در سالهای آینده به ٥۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که بخشی از این سرمایه گذاری باید از سوی شرکتهای خارجی تأمین شود.

    به گفته زنگنه، شرط موفقیت شرکتهای اوکراینی در ایران این است که همه مراحل انجام پروژه از طریق سیستم بانکی این کشور فاینانس شود در غیر این صورت سطح عملیات نفتی در حد محدودی باقی می ماند.

    وزیر نفت همچنین با اشاره به این که بخش بالادستی صنعت نفت و گاز به بیش از ١٣۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد، یادآور شد: ما نمی توانیم با اتکا به درآمدهای جاری این کارها را انجام دهیم؛ این میزان سرمایه گذاری باید از طریق منابع خارجی تأمین شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها