عصر خودرو

بازارهای اروپا سقوط کرد:

افت قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی

عصر بازار- با بازگشایی بازارهای اروپایی افت شدید قیمت سهام شرکت های معدنی و فلزات از قبیل شرکت Glencore و شرکت BHP موجب کاهش شدید شاخص استاکس شد .

افت قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه(سنا)، شاخص ها در بازار اروپا در پی افت قیمت فلزات اساسی روند کاهشی را در پیش گرفتند در حالی که قیمت دلار آمریکا روند صعودی را به ثبت رساند و قیمت اوراق قرضه آلمان نیز با افزایش همراه شد.

    با بازگشایی بازارهای اروپایی افت شدید قیمت سهام شرکت های معدنی و فلزات از قبیل شرکت Glencore و شرکت BHP موجب کاهش شدید شاخص استاکس شد .

    کاهش قیمت مس و روی در بورس فلزات لندن کاملا چمشگیر بود در حالی که سرمایه گذاران برای خرید طلا و سرمایه گذاری در این فلز گران قیمت تغییر مسیر داده اند .

    در این میان، قیمت سنگ آهن با افزایش همراه شد در حالی که میزان تولیدات این کالا به کندی پیش می رود .

    رهبران چین در آخرین جلسه کنگره ملی خلق چین که در روز گذشته برگزار شد نسبت به رشد اقتصادی کشور چین ابزار نگرانی کرده و این متغیر را بین 6.5 تا 7 درصد برای سال 2016 میلادی اعلام کردند در حالی که میزان رشد اقتصادی چین در سال گذشته نیز 7 درصد بوده است.

    اما این مقامات اعلام داشته اند که برنامه های مدونی برای کاهش میزان کسری بودجه در نظر دارند .

    در بازار اروپا، شاخص استاکس با افت 0.8 درصدی رو به رو شد در حالی که فوتسی لندن 0.6 درصد منفی شد.

    در آلمان شاخص داکس با افت 0.9 درصدی رو به رو شد و شاخص کک فرانسه نیز افت 0.6 درصدی داشت .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها