عصر خودرو

انگلیس ۴میلیارد دلار غرامت به ایران می‌دهد

عصر بازار- مقرر شد تا خرداد ماه غرامت ۴ میلیارد دلاری به بانک ملت پرداخت شود.

انگلیس ۴میلیارد دلار غرامت به ایران می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی رستگار، مدیرعامل بانک ملت در خصوص آخرین مراحل پرونده بانک ملت و طرح شکایت در دادگاه عالی انگلیس اظهار داشت: بانک ملت با طرح شکایتی در دادگاه عالی انگلیس خواستار دریافت مبلغی حدود 4 میلیارد دلار بابت غرامت از دست رفتن فرصت کسب و کار در زمان اعمال تحریم‌ها شد.

    وی خاطر نشان کرد: اعمال این تحریم‌ها و دشواری در نقل و انتقالات مالی برای مؤسسات و شهروندان ایرانی ما را به پیگیری قضایی واداشت و در ‌‌نهایت بر اساس حکم دادگاه عالی انگلیس، رای به نفع بانک ملت اعلام شد و این موضوع هم اینک در مراحل نهایی قرار دارد.

    رستگار گفت: مقرر شد تا خرداد ماه غرامت 4 میلیارد دلاری به بانک ملت پرداخت شود.

    وی همچنین از واریز 860 میلیون دلار بدهی شرکت نفتی شل به حساب بانک ملت خبر داد.

    مدیر عامل بانک ملت تصریح کرد: برنامه بانک ملت رساندن رقم مطالبات معوق به 4 درصد است. در بحث وصول مطالبات، پول‌های غیر مولد به اقتصاد کشور و واحدهای تولیدی ضربه می‌زند و باید این منابع غیر مولد با بازگشت معوقات به پولهای مولد تبدیل شود.

    مدیر عامل بانک ملت، تصریح کرد: بر اساس تلاشهای انجام شده بانک ملت در حوزه وصول مطالبات غیر جاری، میانگین مطالبات معوق این بانک یک دوم میانگین نظام بانکی کشور یعنی 6درصد است در حالی که معوقات نظام بانکی بالغ بر 12درصد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها