عصر خودرو

اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی بر اساس آمار تولید و میزان خرید سال قبل

عصر بازار- مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت اعلام کرد که بر اساس تصمیمات کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی و طرح افق سهمیه واحدهای مصرف‌کننده پلی پروپلین نساجی و پلی اتیلن ترفتالات نساجی با عنایت به آمار تولید و میزان خرید از بورس آنها در سال ۱۳۹۸ مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است.

اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی بر اساس آمار تولید و میزان خرید سال قبل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، افسانه محرابی گفت: به منظور مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی مورد مصرف در صنایع نساجی و در راستای کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز این صنعت، این تصمیم اتخاذ شده است.

    وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با اقدامات صورت گرفته علاوه بر بهبود فعالیت واحدهای تولیدی شاهد حذف التهاب از بازار محصولات پتروشیمی باشیم.

    محرابی افزود: بدیهی است چنانچه واحدهای تولیدی که با کاهش سهمیه مواجه شده اند در میزان سهمیه فعلی دارای ابهاماتی می باشند با مراجعه به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و ارائه اسناد مثبته مبنی بر آمار تولید و مقدار خرید از بورس در سال 98 مراتب را از طریق استان به دفتر صنایع نساجی پوشاک و سلولزی اعلام تا موضوع مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

    اخیرا دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران از افزایش 20 درصدی قیمت محصولات این صنعت در پی افزایش قیمت مواد اولیه از سوی صنایع پتروشیمی‌ خبر داده و گفته بود که صنایع پتروشیمی با افزایش قیمت دلار در سامانه نیما محصولات خود را گران می‌کنند و با این کار تیشه به ریشه صنعت غذا می‌زنند.

    پیش‌تر هم محمدرضا مرتضوی - رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی و دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت ایران از افزایش 130 تا 150 درصدی قیمت مواد پتروشیمی و در پی آن افزایش هزینه‌های بسته بندی صنایع غذایی در ماه‌های اخیر خبر داده و گفته بود که وقتی صنایع مادر مثل پتروشیمی، فولاد، برق و نظایر آن به صورت بی رویه افزایش قیمت داشته باشند، روی صنایع دیگر هم تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین یکی از دلایل افزایش قیمت‌ کالاهای مختلف در ماه‌های اخیر همین است و دلیل دیگر هم نوسانات نرخ ارز. به نظر می‌رسد تداوم این وضعیت واحدهای نساجی را هم دچار مشکل کرده است.

    برچسب ها