عصر خودرو

با افتتاح یک نیروگاه جدید؛

ظرفیت تولید برق ایران ۱۰۰۰ مگاوات افزایش یافت

عصر بازار- با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد توسط وزیر نیرو، ظرفیت تولید برق ایران حدود یکهزار مگاوات افزایش و در مجموع به ۷۵ هزار مگاوات رسید.

ظرفیت تولید برق ایران ۱۰۰۰ مگاوات افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ظرفیت تولید برق ایران تا پیش از افتتاح و بهره‌برداری رسمی از نیروگاه تابان یزد، حدود 74 هزار مگاوات بود که با راه‌اندازی این نیروگاه جدید سیکل ترکیبی ظرفیت تولید برق ایران به 75 هزار مگاوات افزایش یافت.

    بر این اساس امروز با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو به طور رسمی نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد افتتاح خواهد شد، علاوه بر این، تاسیسات پست 400 به 230 نخلستان بافق هم در مدار بهره‌برداری قرار می گیرد.

    نیروگاه سیکل ترکیبی هزار مگاواتی تابان یزد در دو فاز اجرا شده که هر کدام متشکل از یک بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است.

    تمامی مراحل طراحی، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه تابان توسط متخصصان ایرانی انجام شده و هدف از بهره‌برداری این واحد نیروگاهی تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور به ویژه رفع نیاز صنایع انرژی‌بر منطقه از جمله صنایع فولاد است.

    برای ساخت دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد حدود 180 میلیون یورو با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری انجام شده است، ضمن آنکه با بهره‌برداری از پست 400 به 230 کیلوولت نخلستان با هزینه 450 میلیارد ریال، شبکه برق 400 کیلوولتی خراسان با مرکز و جنوب شرق کشور متصل می‌شود.

    تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی، کاهش تلاف و ارتقای راندمان شبکه تولید، انتقال و توزیع برق، افزایش ظرفیت تولید برق پاک با راه‌اندازی واحدهای نیروگاهی برق بادی و خورشیدی و هوشمندسازی شبکه برق از دیگر سیاست‌های برقی ایران در دوران لغو تحریم‌ها است.

    براساس اعلام مسئولان وزارت نیرو، قرار است در قالب اجرای برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید برق ایران به بیش از یکصد هزار مگاوات افزایش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو