عصر خودرو

پذیره‌نویسی اوراق منفعت حرم تا حرم از امروز آغاز می‌شود؛

تامین سرمایه در گردش برای احداث آزادراه حرم تا حرم در فرابورس

عصر بازار- مدیر ابزارهای نوین مالی ایران از پذیره‌نویسی اوراق منفعت شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم در فرابورس خبر داد و گفت: هدف از انتشار این اوراق تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان (از قطعات مربوط به پروژه آزادراه حرم تا حرم) است که از شهر مقدس قم آغاز و به شهر مقدس مشهد می‌رسد.

تامین سرمایه در گردش برای احداث آزادراه حرم تا حرم در فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، ندا بشیری، بانی این اوراق را شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) که در حوزه احداث، نگهداری و بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم و تاسیسات جانبی آن فعالیت می‌کند، معرفی کرد و گفت: شرکت مذکور در نظر دارد، بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان را در قالب اوراق منفعت و از طریق واگذاری بخشی از منافع حاصل از حق استفاده از ارائه خدمات عوارض آزادراه قم- گرمسار به نهاد واسط (شرکت واسط مالی دی دوم)، تامین کند.

    به گفته او این اوراق با نماد «حرم03» به تعداد  دو میلیون ورقه از امروز 14 مهرماه، به مدت سه روز کاری در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود.

    بشیری دوره عمر اوراق منفعت «حرم03» را 48 ماه از زمان انتشار اوراق، با نرخ سود علی الحساب 17.5 درصد سالانه و بازپرداخت هر 3 ماه یک‌بار از تاریخ انتشار اعلام کرد و افزود: نرخ اعمال اختیار خرید توسط بانی 18 درصد سالانه است و همچنین مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال بوده و مبلغ کل آن به دو هزار میلیارد ریال می‌رسد.

    به گفته مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن رکن بازارگردان و متعهد پذیره‌نویسی این اوراق را برعهده دارد.

    او همچنین در مورد سایر ارکان اوراق منفعت «حرم03» افزود: بانک مسکن به عنوان رکن ضامن، شرکت کارگزاری بانک مسکن به عنوان عامل فروش و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز به عنوان عامل پرداخت اوراق منفعت «حرم03» در نظر گرفته شده‌اند.

    بشیری تاکید کرد که تمامی کارمزدها و هزینه پذیره‌نویسی این اوراق توسط بانی اوراق یعنی شرکت احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزادراه حرم تا حرم (سهامی خاص) پرداخت خواهد شد.

    به این ترتیب اوراق منفعت «حرم03» جهت تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت احداث قطعه آزادراهی گرمسار- سمنان (از قطعات مربوط به پروژه آزادراه حرم تا حرم) از امروز دوشنبه 14 مهرماه تا چهارشنبه 16 مهرماه از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس ایران در بازار ابزارهای نوین مالی پذیره‌نویسی خواهد شد.

    برچسب ها