عصر خودرو

فاصله ۱۸ سنتی با بالاترین قیمت سال ۲۰۱۶

نفت اوپک ۳۱.۶۱ دلار در هر بشکه

عصر بازار- قیمت نفت اوپک به ۳۱.۶۱ دلار در هر بشکه رسید که از بالاترین قیمت این نوع نفت در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۸ سنت کمتر است.

نفت اوپک ۳۱.۶۱ دلار در هر بشکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، 5 شنبه 13 اسفند ماه با 4 سنت کاهش نسبت به قیمت چهارشنبه 31.61 دلار در هر بشکه فروخته شد.

    سبد نفتی اوپک چهارشنبه گذشته 31.65 دلار در هر بشکه فروخته شد. کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است به چهارشنبه 20 ژانویه برابر با 30 دیماه بازمی‌گردد که 22.48 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از سال 2003 تاکنون به شمار می‌رود.

    بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال 2016 که سال را با آن آغاز کرد برابر با 31.79 دلار (4 ژانویه) بود به این ترتیب قیمت روز پنج شنبه 18 سنت از این رقم کمتر است.

    متوسط قیمت نفت اوپک در سال 2016 تاکنون 28.01 دلار در هر بشکه بوده است که کمترین قیمت آن از سال 2003 به شمار می رود.

    قیمت نفت در بازارهای جهانی در روز پنج شنبه به علت اعلام افزایش ذخایر نفتی آمریکا کاهش یافت اما در روز جمعه افزایش یافت و این روند افزایشی در این هفته ادامه یافت و قیمت نفت برنت به 39.16 و نفت خام آمریکا به 36.49 دلار در هر بشکه رسید.

    ضمن اینکه تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته برای یازدهمین هفته متوالی کاهش یافت.

    سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها