عصر خودرو

دبیر تامین مالی بورس مطرح کرد:

روش تامین مالی تولیدی‌های تازه تاسیس از بورس

اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی از طریق بازار سرمایه

عصر بازار- دبیر تامین مالی بورس گفت: شرکت‌های تازه تاسیس شده هم از طریق پذیره نویسی اقدام به تامین مالی می‌کنند و می‌تواند به صندوق پروژه مراجعه کنند تا از این طریق برایشان منابعی ایجاد شود.

روش تامین مالی تولیدی‌های تازه تاسیس از بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسن پور دبیر تامین مالی بورس در مورد تامین مالی شرکت های تولیدی از بورس اظهار کرد: وقتی که یک تولید کننده بخواهد برای افزایش تولیدش از طریق بورس تامین سرمایه کند راه هایی همچون آورده نقدی، مطالبات و یا سلب حق تقدم پیش روی آن ها قرار دارد.

    وی ادامه داد: در روش انتشار اوراق، قرض دهی با درآمد ثابت و هم مدل‌های مختلفی مثل: اوراق صکوک، اوراق مشارکت، مرابحه و اوراق منفعت وجود دارد البته  اگر تولید کننده شرکت زیر مجموعه داشته باشد می‌تواند عرضه اولیه داشته باشد، ولی اگر شرکت اصلی را بخواهد عرضه اولیه کند پول در جیب سهام دار می‌رود و به داخل شرکت نمی‌آید.

    دبیر تامین مالی بورس گفت: یک شرکت اگر چند شرکت زیر مجموعه داشته باشد می‌تواند یکی را عرضه اولیه کند و با این اقدام منابع مالی به تولید بیاورد و افزایش تولید دهد.

    حسن پور اظهارکرد: شرکت‌های تازه تاسیس شده هم از طریق پذیره نویسی اقدام به تامین مالی می‌کنند و می تواند به صندوق پروژه مراجعه کنند تا از این طریق برایشان منابعی ایجاد شود.

    دبیر تامین مالی بورس  بیان کرد: با تشکیل سازمان بورس در سال 84 قدم‌های خوبی برای توسعه این ابزار‌های تامین مالی برداشته شده است و در سال 86 هم قانون افزایش توسعه ابزار‌های نوین در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که بعد از تصویب این قانون شاهد افزایش انتشار اوراق صکوک بوده ایم.

    او تصریح کرد: خیلی از تولید کننده‌ها به خاطر آشنایی کم با تامین مالی از بورس کم‌تر به سراغ بازار سرمایه می‌آیند و اولویت شان بیشتر بانک‌ها هستند. البته حدود یک سالی هست که با افزایش استقبال مردم نسبت به بازار سرمایه تولید کننده‌ها هم اعتمادشان برای تامین مالی از این طریق بیشتر شده است.

    دبیر تامین مالی بورس اظهار کرد: اگر تولید کننده‌ها اقبال بیشتری به بازار سرمایه برای تامین مالیشان داشته باشند ابزار‌های تامین مالی هم گسترش بیشتری خواهد داشت.

    حسن پور اظهار کرد: شرکت سهامی عام فرآیندش خیلی وقت است که وجود دارد، ولی در آن یک سری معذوریت‌ها و محدودیت‌های برای توسعه نیز مشهود است.

    دبیر تامین مالی شرکت بورس تهران در پایان بیان کرد: با ضریب نفوذی که بورس پیدا کرده است اگر مشوق‌هایی مثل معافیت‌های مالیاتی برای مردم در نظر گرفته شود برای پروژه‌های نیمه تمام، مشارکت عمومی می‌تواند به توسعه کشور بسیار کمک کند و منافع آن هم برای خود مردم خواهد بود.

    برچسب ها