عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر+جزئیات

عصر بازار- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که تا کنون بخش خصوصی حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف و مرتبط با بنادر شمالی و جنوبی کشور سرمایه گذاری کرده که بیش از ۱۳.۵ میلیارد تومان آن در این دولت اتفاق افتاده است.

سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر+جزئیات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد راستاد درباره آخرین وضعیت سرمایه گذاری در بنادر گفت: در حال حاضر تنها موردی که برای سرمایه گذاری در بنادر به صورت عملیاتی می توان از آن نام برد، بندر چابهار است که از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی اتفاقات مثبتی در این بندر رخ داده است.

    وی با بیان اینکه بخش خصوصی طی سنوات اخیر سرمایه گذاری بسیاری در بنادر انجام داده است افزود: در حال حاضر برخی موارد سرمایه گذاری در بنادر توسط بخش خصوصی در مرحله مطالعات قرار دارد که امیدواریم هر چه سریعتر عملیاتی شود اما حدود 15 هزار و 820 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر شمالی و جنوبی کشور صورت گرفته است که عمده آن یعنی بالغ بر 13 هزار و 545 میلیارد تومان از ابتدای دولت یازدهم صورت گرفته است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سرمایه گذاری صورت گرفته در بنادر در قالب 331 پروژه در حوزه های تجهیزات بندری، احداث انبار، احداث اسکله، کارخانجات تولیدی و نظایر آنصورت گرفته است که ارزش افزوده ای در فعالیت های مرتبط با بنادر تجاری کشور و پایانه های تخصصی ایجاد کرده است.

    راستاد اعلام کرد: آمادگی کامل داریم بخش خصوصی در حوزه های فعالیت های روبنایی، تجهیزاتی و تاسیساتی بنادر کشور سرمایه گذاری کند و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه حاکمیتی از بخش خصوصی در این زمینه حمایت کامل خواهد کرد.

    برچسب ها