عصر خودرو

اسپوتنیک:

روسیه و چین از طلا برای تضعیف دلار آمریکا استفاده می کنند

عصر بازار- خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی به برنامه های روسیه و چین برای استفاده از طلا به عنوان برگ برنده علیه دلار آمریکا اشاره کرد و نوشت: ذخیره طلا در شرایط کنونی می تواند یک دفاع مطمئن در مقابل بحران ها و نوسانات در نرخ ارز در بازار جهانی باشد و تضمین خوبی برای سیستم مالی کشورها خواهد بود.

روسیه و چین از طلا برای تضعیف دلار آمریکا استفاده می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  اقدامات روسیه و چین در بازار طلا ، اعتماد به این فلز گرانبها را افزایش داده و تسلط دلار را تضعیف می کند. در زمینه شک و تردیدی که نسبت به سیستم مالی کشورهای غربی نشان داده می شود، اینگونه اقدامات می تواند اهرم های فشار را از آمریکا سلب کند.
    در شرایط بی ثباتی اقتصادی ، طلا می تواند بیمه خوبی برای کشورها باشد. این فلز در سراسر جهان ارزشمند است و مقدار آن را نمی توان بطور مصنوعی افزایش داد. طلا می تواند یک دفاع مطمئن در مقابل بحران ها و نوسانات در نرخ ارز در بازار جهانی باشد.
    اسپوتنیک با بیان این که روسیه در شرایط تحریمی و افت قیمت نفت باید از وابستگی به دلار آمریکا رهایی یابد، اضافه کرد: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گام های ضروری در این جهت برمی دارد. از سال 2005 میلادی ذخیره طلای روسیه چهار برابر شد و طی سال گذشته به مقدار بیش از 200 تن افزایش یافت و به رقم بی سابقه بیش از 1500 تن رسید.
    اسپوتنیک یاداوری کرد: فقط چین است که بیش از روسیه طلا می خرد. در سال گذشته، ذخیره طلای چین 62 درصد افزایش یافت و به تقریبا 1600 تن رسید.
    رسانه روسی افزود: طلا بدین ترتیب یک سلاح مالی می شود که از آن می توان برای شکست قدرت آمریکا و اروپا استفاده کرد. در هر صورت چنین اقداماتی واشنگتن را متعجب نمی کند. آمریکا از دلار برای وارد آوردن فشار بر روسیه استفاده می کند.
    در گزارش یادآوری شد: افزایش فعالیت روسیه در بازار طلا باعث افزایش قیمت طلا در بازار به بالاترین سطح از سال 2012 شد.از آنجا که بدهی کشورهای غربی دائما افزایش می یابد و سیستم مالی که آمریکا بر آن تسلط دارد هر چه بی ثبات تر می شود، بسیاری از کشورها باید با استفاده از دارایی مطمئن تر از دلار امنیت مالی خود را تأمین کنند.
    اسپوتنیک در پایان گزارش خود نتیجه گیری کرد: برای مسکو و پکن افزایش ذخیره طلا از اهمیت راهبردی برخوردار می شود زیرا استقلال از ارز امکان تأثیر گذاری بر توازن قدرت در اقتصاد جهانی را فراهم می سازد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها