عصر خودرو

اولین مناقصه بین‌المللی صنعت برق ایران برگزار می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی صنعت برق، اعلام کرد: این مناقصه به منظور خرید تجهیزات ۳۱۲ پست فوق توزیع برق و به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار برگزار می‌شود.

اولین مناقصه بین‌المللی صنعت برق ایران برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اولین مناقصه بین المللی صنعت برق ایران به ارزش تقریبی یک میلیارد و 200 میلیون دلار و با هدف خرید و تامین کالا و تجهیزات 312 پست فوق توزیع برق با استقبال نزدیک به 40 شرکت ایرانی، اروپایی و آسیایی برگزار خواهد شد.

    غلامرضا خوش‌خلق درباره جزئیات برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: با توجه به شرایط برجام و رفع تحریم‌ها و باز شدن فضای فعالیت‌های اقتصادی این مناقصه بین المللی به منظور خرید و تامین تجهیزات 312 پست فوق توزیع برق برگزار می شود.

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اعلام اینکه تاکنون 97 متقاضی از جمله شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در مناقصه مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این رو 38 متقاضی با پر کردن اسناد مناقصه و تحویل آن، در مرحله انجام ارزیابی قرار گرفته‌اند تا در نهایت نسبت به تهیه فهرست کوتاه اقدام کرده و مناقصه را برگزار کنیم.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مناقصه این 312 پست در 5 مرحله برگزار خواهد شد که یک مرحله مربوط به GIS و چهار مرحله به ‌صورت AIS در رنج‌های 132 و 63 کیلوولت برگزار می‌شود، اظهار داشت: در طو. ل چند سال گذشته در بخش سرمایه‌گذاری صنعت برق به ویژه انتقال و فوق توزیع، با کمبود و عقب‌ماندگی مواجه بودیم که با ایجاد شرایط مناسب با لغو تحریم‌ها، مصمم هستیم تا نسبت به رفع این کمبودها تلاش کنیم.

    خوش خلق ادامه داد: علاوه بر این به غیر از این مناقصه، 84 دستگاه پست انتقال را نیز در دستور خرید داریم تا در مرحله بعدی، به نیابت از شرکت‌های برق منطقه‌ای مقدمه‌های برگزاری مناقصه خرید آنان را نیز پیگیری و فراهم کنیم.

    وی هدف از خرید این پست‌ها را ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین برق پایدار کشور عنوان کرد و یادآور شد: اعتبار ارزی خرید تجهیزات 312 پست حدود یک میلیارد و 200 میلیون دلار و اعتبار 84 پست مرحله بعدی هم حدود 1.5 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با یادآوری اینکه جمع اعتبارهای برای خرید کل این پست‌ها نزدیک به 3 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، تاکید کرد: شرکت‌های داوطلب می توانند نسبت به فاینانس این پروژه ها اقدام کنند و حدود 51 درصد محصولات الزاما باید تولید داخلی باشند.

    این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با ابلاغ وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر، قرار است شرکت برق منطقه ای تهران به نیابت از شرکت‌های برق منطقه‌ای سراسر کشور 312 پست فوق توزیع برق را به صورت GIS و معمولی در قالب مناقصه خریداری کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها