عصر خودرو

پس از ۴ سال وقفه

نخستین محموله نفت صادراتی ایران به اروپا رسید

عصر بازار- نخستین محموله نفتی ایران پس از ۴ سال به اروپا رسید و در حال تخلیه نفت صادراتی ایران در سواحل اسپانیاست.

نخستین محموله نفت صادراتی ایران به اروپا رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، تانکر نفتی مونته تولدو در طی 17 روز سفر دریایی بی حادثه ای را از ایران به اروپا برای انتقال یک میلیون بشکه نفت انجام داده است.

    روز یکشنبه، این تانکر اولین تانکری لقب گرفت که از اواسط سال 2012 تاکنون نفت خام ایران را در یک بندر اروپایی تحویل داده است. تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران در ماه ژانویه لغو شد تا یک دهه تحریم علیه ایران به پایان راه خود برسد.
    این تانکر خالی کردن محموله خود را در نزدیکی آلگسیراس، در فاصله چند مایلی از گیبرالتار اسپانیا توسط شرکت پالایشگاهی کیا اسپانولا دی پترولاس آغاز کرد. تا اواسط روز، این تانکر غول پیکر تقریبا یک پنجم محموله خود را در ساحل خالی کرده بود.
    در جنوب اسپانیا، رسیدن این محموله به ساحل سر و صدای چندانی به پا نکرد. دیروز برای این پالایشگاه اسپانیایی و کارکنانش یک روز ساکت بود، زیرا مونته تولدو تنها یکی از 8 تانکری است که آنها انتظار دارند در ماه جاری میلادی دریافت کنند. با این وجود، رسیدن این محموله به ساحل اسپانیا از اهمیت زیادی برخوردار است. همزمان با آغاز تخلیه محموله مونته تولدو، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تهران اعلام کرد که به زودی صادرات نفت افزایش بیشتری خواهد یافت.
    در سراسر اروپا، تانکرهای دیگری حامل نفت ایران در حال رسیدن به مقصد هستند. بر اساس آمارها، در ماه فوریه، 29 نفتکش از ایران بارگیری شده اند. از این تعداد 3 محموله به سمت اروپا در حرکت اند (مفتکش یوروهوپ در مسیر بندر نفتی کونستانتا در رومانی، و نفتکش آتلانتاس در مسیر بنادر فرانسه هستند.) یک نفتکش دیگر به نام دیستیا آکولا در ماه جاری در کانال سوئز لنگر انداخته و احتمالا در مسیر بندری در دریای مدیترانه است.
    موسس سوئیسی پترو لوجستیکس برآورد کرده که صادرات نفت ایران در ماه فوریه به حدود 1.4 میلیون بشکه برسد که 350 هزار بسکه در روز بالاتر از متوسط صادرات سال 2015 است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها