عصر خودرو

مدیر پذیرش بورس خبر داد:

میزبانی بورس تهران از صکوک اجاره دولتی برای اولین بار

عصر بازار- صکوک اجاره دولتی یکی از ابزارهایی است که براساس قانون بودجه سال جاری و نیز سال آتی برای تسویه مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از دولت و شرکت های دولتی مقرر است منتشر شود.

میزبانی بورس تهران از صکوک اجاره دولتی برای اولین بار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس تهران، اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش ضمن بیان مطلب فوق افزود: بر همین اساس، اولین بخش از صکوک اجاره دولت که از محل بند(ک) تبصره(6) قانون بودجه سال 1394 برای تسویه مطالبات صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز از دولت جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 1.677 میلیارد ریال مقرر است منتشر شود در بورس تهران منتشر خواهد شد. البته در فاز اول بخشی از این رقم که معادل430 میلیارد ریال است منتشر خواهد شد که در انتظار صدور مجوز نهایی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار است.

    وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با رعایت آیین نامه اجرایی بند (ک) تبصره 6 برای استفاده از ساز وکار اوراق صکوک اجاره به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز، با معرفی دارایی‌های مورد نظر خود شامل زمین، ماشین‌آلات و تجهیزات و وسایل حمل و نقل با داشتن شرایط خاص و ارائه مستندات مربوطه به کارگروه اجرایی انتشار اوراق صکوک اقدام کنند. این دارایی‌ها ضمن اینکه باید موجد جریانات نقدی برای شرکت یا دستگاه اجرایی باشد، هیچگونه محدودیت و منع قانونی و قضایی برای انتقال دارایی و منافع آن نداشته باشد و نیز شرایطی مثل مشاع نبودن دارایی، امکان واگذاری مالکیت نیز برقرار باشد.

    وی ضامن این اوراق را وزارت امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد و اظهار داشت: بازپرداخت اصل و فرع آن ردیف خاصی را در بودجه سنواتی دارد و پس از تخصیص از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکز اوراق بهادار و تسویه وجوه قابل پرداخت است. همچنین با توجه به مالکیت دارایی‌های زیاد و با ارزش بالا توسط دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و نیز فراهم بودن بستر انتشار آن در بورس تهران، این ابزار یکی از ابزارهای کارآمد برای تسویه بدهی‌های دولت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها